Modernizacja gdańskiego 114Na

infotram
25.04.2012 00:18
ZKM Gdańsk planuje przeprowadzenie modernizacji niskowejściowego wagonu 114Na. Wiąże się z nią zmiana designu tramwaju. W trakcie remontu tramwaj zyska m.in. nowe sprzęgi łamane, automatycznie składane lustra zewnętrzne. Na nowo zaaranżowana zostanie również kabina motorniczego, która zostanie wyłożona tworzywami. Prowadzący pojazd będzie miał do dyspozycji także nowy fotel z możliwością ergonomicznego ustawiania jego parametrów, oraz klimatyzację, która musi zostać zunifikowana z obecnie eksploatowanymi przez gdańskiego przewoźnika. Kabina zyska również nowe wygrodzenie. Na czole pojazdu zostanie zamontowany nowy wyświetlacz. Modernizacji poddany zostanie także układ napędowy drzwi, w którym zastosowany zostanie zunifikowany system sterowników. Zamontowane zostaną nowe okna, z uchylną, górną częścią.
114Na (foto: Wikipedia)
Na nowo zaaranżowane będzie również wnętrze pasażerskie, które zyska nowe oświetlenie przedziałów luki dachowe (otwierane), zoptymalizowany układ poręczy, szklane wiatrołapy przy drzwiach pasażerskich. Nowe fotele pasażerskie zostaną zamocowane zostaną wyłącznie do ścian bocznych ułatwiając proces sprzątania wnętrza. Nagrzewnice wnętrza w członach skrajnych zabudowane będą pod fotelami pasażerskimi. Sufit oraz ściany boczne zostaną wyłożone nowymi płytami i profilami tworzywowymi. Na całej długości tramwaju położona zostanie nowa wykładzina podłogowa, antypoślizgowa, zgrzewana, która zachodzić ma na ściany boczne do wysokości max 1000 mm. W ostatnim członie wagonu zamontowany zostanie nowy pulpit manewrowy. Podobnym zmianom ulegnie również niskopodłogowy człon środkowy, w którym pojawi się nowa aranżacja poręczy, szklane wiatrołapy, nagrzewnice pod stopniami pasażerskimi. Człon ten zostanie wyposażony, co oczywiste, w stanowisko mocowania wózka inwalidzkiego oraz sygnalizację i przyciski dla osób niepełnosprawnych. Renowacji poddana zostanie harmonia przegubów. Zamontowane będą również piasecznice. Za piaskowanie ma odpowiadać pierwsza oś pojazdu. Naprawione będą również wózki napędowe. Tramwaj po modernizacji zyska nowy pantograf OTK –2 lub Fb 700. Nowa będzie również instalacja elektryczna, z monitoringiem (8-kamerowym), dotykowym monitorem LED dla motorniczego, radiotelefonem oraz zewnętrznymi pięcioma tablicami zewnętrznymi, również w technologii LED (dwie czołowe z numerem linii oraz trzy boczne z numerem linii oraz kierunkiem). W wagonie zostanie zamontowanych 6 kasowników dwusystemowych. Wykonawca modernizacji będzie zobowiązany także do wykonania przeglądu konstrukcji stalowej. Prace modernizacyjne powinny zakończyć się do końca roku 2012. Liftingowy poddany zostanie wagon p numerze 1501. Przypomnijmy, że modernizację przeszedł już drugi gdański tramwaj 114Na –1502. Oba zostały wyprodukowane w 1997 roku w chorzowskim Konstalu.
114Na (foto: Wikipedia)
Oferty na wykonanie modernizacji wagonu 114 Na można składać do 27 kwietnia 2012 roku. Jedyne kryterium stanowi cena.