Mieszkańcy Sofii pojadą Swingiem w styczniu

infotram
29.11.2013 21:47
Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram PESA rozpoczęła dostawy tramwajów dla Sofii. Pierwszy z 20 zamówionych tramwajów Swing dotarł do stolicy Bułgarii w nocy z 18/19 listopada. W piątek (29 listopada) w południe obejrzała go na zajezdni Krasna Polyana Burmistrz Jordanka Fandakova razem z dyrektorem stołecznego przewoźnika (Stolichen Elektrotransport) Evgenija Gancheva. Mieszkańcy Sofii będą mogli jeździć wyprodukowanymi w Bydgoszczy tramwajami już w styczniu, po zakończeniu niezbędnych testów pojazdu i trakcji oraz szkoleń motorniczych.
Pierwszy Swing już w Sofii (źródło: PESA)Pierwszy Swing już w Sofii (źródło: PESA)Pierwszy Swing już w Sofii (źródło: PESA)Swinga oglądała m.in. Burmistrz Sofii

Przypomnijmy, że  Swing dla Sofii to tramwaj w 100% niskopodłogowy, przyjazny dla osób starszych, niepełnosprawnych i poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wygodny wjazd do pojazdu, także wózkiem dziecięcym, umożliwia rampa ręczna. Komfort we wnętrzu zapewniają układy klimatyzacji, zarówno w kabinie motorniczego jak i w przedziale pasażerskim. Tramwaj, dzięki jednoprzestrzennej budowie łączy przestronne wnętrze z wygodą podróżowania, dając jednocześnie poczucie bezpieczeństwa. Każdy pojazd składać się będzie z 5 członów, a jego całkowita długość wyniesie 30120 mm. Możliwości przewozowe tramwaju to 201 osób, w tym 41 na miejscach siedzących. Prędkość maksymalna – 70km/h. Tramwaj wyposażony został w nowoczesny system informacji pasażerskiej. Ciekawostką może być niespotykany w Polsce rozstaw torów, wynoszący 1009 mm.

Swing dla Sofii
Dane techniczne tramwajów Swing dla Sofii
Ilość członów
5
Szerokość toru
1009mm
Długość całkowita bez sprzęgów
30120mm
Szerokość
2300mm
Wysokość
3400mm
Wysokość podłogi w strefie drzwi od poziomu główki szyny
330mm
Ilość miejsc siedzących
41
Ilość miejsc stojących (5 os/m2)
160
Maksymalna prędkość eksploatacyjna
70 km/h
Układ osi
Bo’2’Bo’
Moc (silniki asynchroniczne)
4 x 105kW