Mieszkańcy Gorzowa obronili linię na Piaski!

infotram
09.12.2013 22:12
W Gorzowie Wielkopolskim zadecydowano o odrzuceniu wariantu planu transportowego, zakładającego likwidację linii tramwajowej na Piaski, i wybrano do dalszych prac wariant zakładający wyłącznie rozwój linii tramwajowych. Z tej okazji zadaliśmy kilka pytań autorowi planu Marcinowi Gromadzkiemu z firmy Public Transport Consulting.

img_6285_3_760

InfoTram: Co sądzi Pan o podjętym wyborze, jako autor planu transportowego, który przecież rekomendował wariant  zakładający likwidację linii tramwajowej na Piaski i zastąpienie jej elektrobusami?
Marcin Gromadzki, Public Transport Consulting: Od samego początku sercem byłem przy wariancie B3. Wariant F rekomendowałem tylko dlatego, że równolegle z rozbudową tras tramwajowych miała być prowadzona termomodernizacja śródmieścia Gorzowa skutkująca kilkuletnim wstrzymaniem ruchu tramwajów na Piaski. Bardzo się cieszę, że władzom Gorzowa Wielkopolskiego udało się znaleźć inne rozwiązanie. Realizowany będzie wariant wyłącznie rozwojowy dla komunikacji tramwajowej. Przypomnę, że w trakcie konsultacji społecznych wyraziłem publicznie nadzieję, że uda się tego dokonać, i zadeklarowałem otwarcie największej butelki szampana w pierwszym kursie tramwaju na nowej trasie – aleją Odrodzenia Polski do trasy na Piaski. Z wielką przyjemnością zaczynam więc tej butelki szukać!
I jeszcze jedno. Przy okazji chciałem pogratulować Gorzowowi tak wspaniałych mieszkańców, którzy aktywnie włączyli się w proces konsultacji społecznych i przekonali wszystkich do wariantu B3, który najkorzystniej wypadał zarówno w naszych wyliczeniach, jak i był najbliższy mojemu sercu.
InfoTram: Czy zaproponowany w planie transportowym zakup elektrobusów będzie więc miał miejsce?
MG: Nie ma przeszkód, aby elektrobus wjeżdżał w głąb osiedla Piaski i z bardzo wysoką częstotliwością dowoził pasażerów do tramwaju.
Infotram: Z jakim odbiorem spotykają się plany transportowe firmy PTC w innych miastach?
MG: Dzisiaj już w 7 mieście rada miasta przyjęła plan transportowy autorstwa firmy PTC bez żadnego głosu przeciwko. Był to Radom.
InfoTram: W jakich innych miastach przyjęto już plany transportowe opracowane przez PTC?
MG: W Piotrkowie Trybunalskim, Lublinie, Olsztynie, Grudziądzu, Pabianicach i Radomsku. Gdyby w Gorzowie Wielkopolskim głosowanie miało się odbyć za planem według wariantu F [zakładającego m. in. likwidację linii tramwajowej na Piaski –[przyp. red.], to obawiam się, że ta korzystna statystyka mogłaby ulec zakłóceniu. Teraz jednak bardzo się cieszę z wyboru wariantu B3, który nie powinien być kontrowersyjny. Liczę, że na grudniowej sesji cała Rada Miasta Gorzowa Wielkopolskiego jednomyślnie zagłosuje za nim i za kilka lat doczekamy się wszystkich niskopodłogowych tramwajów w Gorzowie Wielkopolskim, kursujących zarówno na dotychczasowych, jak i nowych trasach.
InfoTram: Dziękuję za rozmowę.