Metrostav z kontraktem na rozbudowę metra w Stambule
Metrostav – czeskagrupa specjalizująca się w realizacji projektów budowlanych iinfrastrukturalnych – rozbuduje sieć metra w Stambule w ramach wartego ponad 23miliony euro kontraktu.
Inwestycja obejmuje konstrukcję zajezdni dla pociągów metrawraz z tunelami technicznymi oraz niezbędną infrastrukturą do obsługipowstającej linii M7 Kabatas – Mahmutbey. Powstanie zajezdni jest kluczowe dlaeksploatacji pociągów kursujących na blisko 25 kilometrowej trasie koleipodziemnej, której otwarcie planowane jest w 2018 roku. Aktualnie w Stambulefunkcjonuje 5 linii metra, na których znajdują się 73 stacje. Na trasiekolejnych 4 linii będących w budowie, planowanych jest 71 przystanków.
Za realizację projektu odpowiedzialna jest spółka zależnaMetrostav Ankara Inşaat, która powstała w 2015 r. w celu prowadzenia inwestycjina rynku tureckim. W wyniku rozstrzygnięcia przetargu, w którym brało udział 41firm i konsorcjów, 18 stycznia 2017 r. podpisano umowę na realizację zajezdniobsługującej linię M7. Budowa w Stambule to kolejny, po inwestycjach w Norwegiii Austrii, element ekspansji na nowe rynki europejskie.
Wybór Metrostav dorealizacji ważnego elementu linii M7 jest efektem aktywnej obecności namiędzynarodowych rynkach. Spółka, która powstała w celu budowy praskiego metra,ma w swoim portfolio liczne zrealizowane inwestycje infrastrukturalne itunelowe, jak np. kompleks Blanka w stolicy Czech. Metrostav znany jest zimponujących oraz trudnych technicznie projektów, posiada również nowoczesnysprzęt a także doświadczonych pracowników. Dzięki temu może stale poszerzaćzakres działalności i realizować projekty w całej Europie. Spółka ma nadzieję,że inwestycja w Stambule to dopiero początek wieloletniej współpracy ztureckimi partnerami – jest to bardzo perspektywiczny rynek – mówi RadimČáp, dyrektor Metrostav Polska.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Metro w Stambule należy do najstarszych na świecie, pierwszytunel podziemnej kolei powstał już w 1875 roku. Intensywny rozwój sieci metranastąpił jednak dopiero po 1989 roku, gdy rozpoczęto budowę współczesnychlinii. Obecnie metro w największym tureckim mieście składa się z 5 linii ołącznej długości ponad 95 km i przewozi rocznie prawie 385 milionów pasażerów.
„