Metro zmienia trasy autobusów (cz.2)
Po uruchomieniu centralnego odcinka II linii metra wprowadzone zostaną korekty w trasach objazdowych dla linii wycofanych z zamkniętego mostu Łazienkowskiego. Będą dowozić głównie do stacji metra Stadion Narodowy. Uruchomione również zostaną trzy nowe linie, w tym jedna ekspresowa.
Po zamknięciu mostu Łazienkowskiego, kursujące nim linie autobusowe zostały skierowane na trasy objazdowe prowadzące przez most Poniatowskiego. Część z tych linii kończy swoje trasy przy Dworcu Centralnym. Gdy centralny odcinek II linii metra będzie już funkcjonował, to właśnie metro zapewni mieszkańcom Gocławia najszybszy dojazd do ścisłego centrum Warszawy. W związku z tym autobusy powinny wtedy dowozić pasażerów do stacji podziemnej kolei. Najbliżej Gocławia i Saskiej Kępy znajduje się stacja Stadion Narodowy. Dlatego to właśnie tam powstanie węzeł przesiadkowy.
Szczegóły zmian
Linia 143 zostanie skierowana na trasę skróconą:REMBERTÓW-KOLONIA – … – Grochowska ?WIATRACZNA
Linia 151 będzie kursowała na zmienionej trasie objazdowej: RECHNIEWSKIEGO – … – al. Stanów Zjednoczonych ?Wał Miedzeszyński ?Wybrzeże Szczecińskie ?Sokola ?METRO STADION NARODOWY
Linia 182 będzie kursowała na swojej obecnej trasie jednak w godzinach szczytu będzie miała mniejszą częstotliwość ?10 minut. Dzięki temu możliwe będzie uruchomienie nowej linii 382.
Linia 382 zostanie uruchomiona na trasie: DW. ZACHODNI ?Aleje Jerozolimskie ?Grzymały-Sokołowskiego ?Kopińska ?Wawelska ?al. Armii Ludowej ?Waryńskiego ?METRO POLITECHNIKA (powrót z zawracaniem na pl. Konstytucji). Będzie kursowała tylko w godzinach szczytu z częstotliwością co 10 minut.
Linia 411 będzie kursowała na zmienionej trasie objazdowej: STARA MIŁOSNA – … – Saska ?Brazylijska ?Międzynarodowa ?al. Stanów Zjednoczonych (powrót: al. Stanów Zjednoczonych ?Saska) ?Wał Miedzeszyński ?Wybrzeże Szczecińskie ?Sokola ?METRO STADION NARODOWY
Linia 502 będzie kursowała na zmienionej trasie objazdowej: STARA MIŁOSNA – … – al. Stanów Zjednoczonych ?Wał Miedzeszyński ?Wybrzeże Szczecińskie ?Sokola ?METRO STADION NARODOWY.
Linia 507 pozostanie na swojej obecnej trasie, jednak w godzinach porannego szczytu będzie kursowała nieco rzadziej ?co 6 minut. Dzieki temu możliwe będzie uruchomienie nowej linii ekspresowej E-1.
Linia E-1 będzie kursowała tylko w godzinach szczytu z częstotliwością co 6 minut na trasie: GOCŁAW ?Bora-Komorowskiego ?Egipska ?Saska ?Brazylijska ?Międzynarodowa ?al. Stanów Zjednoczonych (powrót: al. Stanów Zjednoczonych ?Saska) ?Wał Miedzeszyński ?Wybrzeże Szczecińskie ?Sokola ?METRO STADION NARODOWY. Linia będzie się zatrzymywała wyłącznie na przystankach: GOCŁAW, HORBACZEWSKIEGO, BORA-KOMOROWSKIEGO, ABRAHAMA, AFRYKAŃSKA, SASKA i METRO STADION NARODOWY.
Linia 523 pozostanie na swojej obecnej trasie ale w godzinach szczytu będzie kursowała nieco rzadziej ?co 10 minut. Dzięki temu możliwe będzie uruchomienie dodatkowej linii 423.
Linia 423 będzie nową linią kursującą tylko w godzinach szczytu (co 10 minut) i zostanie uruchomiona na trasie: STARE BEMOWO ?Radiowa ?Powstańców Śląskich ?Górczewska ?al. Prymasa Tysiąclecia ?Aleje Jerozolimskie ?Grzymały-Sokołowskiego ?Kopińska ?Wawelska ?al. Armii Ludowej ?Waryńskiego ?METRO POLITECHNIKA (powrót z zawracaniem na pl. Konstytucji).
Linia 514 zostanie skierowana na skorygowaną trasę objazdową: WOLA GRZYBOWSKA – … – al. Stanów Zjednoczonych ?Wał Miedzeszyński ?Wybrzeże Szczecińskie ?Sokola ?METRO STADION NARODOWY
„