Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Metro Warszawskie chce kupić 45 pociągów

infotram
15.03.2017 13:20

Metro Warszawskiezaprezentowało dziś swoje plany taborowe. Pociągi mają być komfortowe,przyjazne środowisku i energooszczędne. Przewoźnik chce kupić 45 pociągów.

Plany zakładają wymianę pociągów serii 81. 22 składy zastąpiąwłaśnie jednostki rosyjskie ? poinformował Jerzy Lejk Prezes MetraWarszawskiego.

Marek Sokołowski Członek Zarządu Spółki dodał, że odbyły sięspotkania z producentami, mające na celu rozeznanie rynku. Przewoźnik będziepotrzebował pociągi za dwa lata. To może być wyzwanie dla producentów. 20miesięcy to bowiem minimalny okres, jakiego producent będzie potrzebował na wykonaniei certyfikowanie.

Pojazd powinien być innowacyjny technologicznie, w miarętani w obsłudze, tak, aby pociągi więcej jeździły niż stały na przeglądach.Liczy się zatem dostępność, ale także energooszczędność. Marek Sokołowskizwraca także uwagę na ekologię. Pojazdy mają być przyjazne nie tylkośrodowisku, ale także np. osobom niepełnosprawnym. To, co zostałozapoczątkowane w 2010 roku chcemy kontynuować ? zapowiada Marek Sokołowski.

Zakup taboru będzie dofinansowany ze środków unijnych. Projektybędą realizowane razem z rozbudową II linii metra. Procedurazakupu taboru ma być transparentna i konkurencyjna. To pozwoli na jak najlepszewykorzystanie środków unijnych.

Metro Warszawskie przygotowując się do przetargu analizujerynek polski. Patrzy np. na zamówienia Tramwajów Warszawskich, ale także np.MPK Kraków. Wyrok KIO może ukształtować podejście i zamawiających i wykonawcówdo przetargów. Przewoźnik czeka na ukształtowanie się linii orzeczniczej KIO.

Dostawy

20 miesięcy to minimum na dostawę pierwszego składu docertyfikacji. Jeżeli będzie to możliwe termin zostanie wydłużony. Podobnie jakw 2010 roku uzyskanie świadectwa czasowego ma zająć około 3 miesięcy. Kolejnepojazdy będą potrzebne w miarę uruchamiania kolejnych odcinków II linii metra.2020 rok ? to początek eksploatacji przedłużenia tej linii.

Kryteria dopuszczeniado udziału w przetargu

Naczelnym wskaźnikiem ma być jak największa konkurencyjność.To gwarantuje produkt najtańszy, ale i najlepszy. Przewoźnikowi zależy najakości produktu. Warunki udziału będą promowały jak największy krąg dostawców.