Metro w wariancie 3+3
infotram
28.11.2011 21:41
Metro w wariancie 3+3
Metro Warszawskie ogłosiło konkurs na wykonanie koncepcji architektoniczno-budowlanej I etapu realizacji odcinka wschodnio-północnego i zachodniego II linii metra w stolicy. Etap, stanowiący przedmiot konkursu będzie realizowany, po stronie wschodnio-północnej od szlaku za stacją C15 do stacji C18 (3 stacje) wraz z torami odstawczymi i komorą do zawracania pociągów za stacją C18 na odcinku o długości około 3,12 km. Planowane tu 3 stację mają być zlokalizowane następująco:
C16 –pod ulicą Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej;
C17 –w okolicy skrzyżowania ulic Pratulińskiej i Ossowskiego;
C18 –w rejonie skrzyżowania ulic Pratulińskiej z Trocką.
Po stronie zachodniej prace będą realizowane za stacją C9 do stacji C6 (także 3 stacje), wraz z torami odstawczymi i komorą do zawracania pociągów za stacją C6, na długości około 3,4 km. Tu stacje planuje się w następujących lokalizacjach:
C6 –pod ulicą Górczewską, w rejonie skrzyżowania z ulicą Księcia Janusza;
C7 –pod ulicą Górczewską, po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego, w rejonie ulic Sokołowskiej i Syreny;
C8 –pod ulicą Płocką, w rejonie skrzyżowania z ulicą Wolską.
Jak widać z powyższego zdecydowano się na realizację tzw. wariantu 3+3, czyli budowę po trzy stację z każdej strony II linii metra.
O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 3 lat wykonali: projekty koncepcyjne, na podstawie których wykonano projekty budowlane zatwierdzone w procedurze uzyskania pozwolenia na budowę lub projekty budowlane zatwierdzone w procedurze uzyskania pozwolenia na budowę, bądź też wykonawcze dla obiektów, których budowa została zakończona przed terminem wszczęcia postępowania dla co najmniej dwóch obiektów komunikacyjnych, takich jak stacja czy tunel metra, tunel drogowy bądź kolejowy.
Kryteria wyboru oferty są następujące:
– walory konstrukcyjno-technologiczne 15%,
– walory eksploatacyjne 15%,
– minimalizacja oddziaływania obiektów metra na środowisko podczas eksploatacji 15%,
– koszt wykonania projektu budowlanego 35%,
– rozwiązania architektoniczne, 15%,
– powiązania stacji metra z innymi środkami komunikacji publicznej 5%.
Oferty można składać do dnia 15 grudnia 2011 roku.
Koncepcja budowy metra w systemie 3+3 budzi pewne kontrowersje. Przede wszystkim dlatego, iż wydaje się, że wariant 4+4 mógłby sprawić, że z II linii metra mogłoby korzystać więcej pasażerów. Rozważano, przynajmniej w mediach, również wariant 5+3. Zadawano również pytanie, czy może lepiej byłoby budować tylko w jedną stronę, proponując zakończenie (na razie) II linii metra po stronie praskiej na stacji Dworzec Wileński i stworzenie siatki połączeń dowozowych. Takie rozwiązanie pozwoliłoby na rozbudowę metra po stronie zachodniej. Pytań takich można postawić jeszcze wiele, odwracając sytuację i zastanawiając się, czy może nie lepiej odpuścić stronę zachodnią kosztem rozbudowy metra po prawej stronie Warszawy. A co Wy myślicie na ten temat? Czekamy na Wasze opinie.
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022