Metro w Dubaju ma kolejną linię

infotram
19.09.2011 14:27
W dniu 9 września 2011 roku została oficjalnie otwarta zielona linia metra w Dubaju. Otwarcia, które nastąpiło z rocznym opóźnieniem, dokonał Szejk Mohammed bin Rashid Al Maktoum, wicepreprezydent i premier Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Dubaju. Regularne kursy pasażerskie rozpoczęły się następnego dnia.
Metro w Dubaju
23 kilometrowa zielona linia biegnie od parku i centrum do Etisalat Dubai Healthcare City. 8 km linii poprowadzono w tunelu. To odcinek między Salah Al Din i Khalid bin Al Waleed. Możlwość przesiadki na linię czerwoną przewidziano na największej stacji Khalid bin Al Waleed i Unii. Co ciekawe jest to największa podziemna stacja na świecie, licząca 25 000 m2 i mogąca obsłużyć 22 000 osób/h. Docelowo na linii ma być 18 stacji. Na razie działa 16 z nich.
Dubajskie metro jest jednym z najbardziej zautomatyzowanych podziemnych kolejek na świecie. Zostało otwarte 9 września 2009 roku. Równo dwa lata później oddano do ruchu wspomnianą wcześniej linię zieloną, która razem z linią czerwoną tworzą na razie cały system. Metro w Dubaju kursuje pod ziemią tylko na centralnych odcinkach. Planowane są trzy kolejne linie dubajskiego systemu: lioletowa z Portu Lotniczego w Dubaju do Portu Lotniczego Al Maktoum wzdłuż Al Khail Road (E 44), niebieska z Portu Lotniczego w Dubaju do Portu Lotniczego Al Maktoum wzdłuż Emirates Road (E 311) oraz żółta. Metro w Dubaju buduje się z myślą o odciążeniu naziemnego systemu transportowego (autobusów i taksówek).
Na liniach zielonej i czerwonej kursują japońskie pociągi Kinki Sharyo. Jednorazowo każdy z nich może przewozić 643 osób. Co ciekawe pociągi podzielone są na klasy: złotą z wygodnymi siedzeniami, srebrną –ekonomiczną oraz dla kobiet i dzieci.