Metro ogłasza przetarg na tabor
Jest długo oczekiwanyprzetarg na dostawę taboru dla Metra Warszawskiego. Przewoźnik chce kupić 37+8sześciowagonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych przeznaczonych do przewozupasażerów na I i II linii metra.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowychwagonów metra, zestawionych w sześciowagonowe elektryczne zespoły trakcyjnewraz z niezbędnym na okres gwarancji kompletem fabrycznie nowych części zamiennychpodlegających obligatoryjnym wymianom, szybko zużywających się oraz mogącychbyć potencjalnie narażonymi podczas eksploatacji na zniszczenie lub uszkodzeniaoraz dostawa niezbędnego, fabrycznie nowego sprzętu, stanowisk, narzędzi ioprogramowania do obsługi, serwisu i diagnostyki.
Podstawowy zakres zamówienia to dostawa do zamawiającego, doStacji Techniczno – Postojowej Kabaty w Warszawie (w przypadku drogi kolejowej:do stacji kolejowej PKP Warszawa Okęcie i łącznicą Metra Warszawskiego do STPKabaty), fabrycznie nowych 222 wagonów metra, w tym 74 wagonów z kabinąmaszynisty i 148 wagonów pośrednich, zestawionych w 37 sześciowagonowychelektrycznych zespołów trakcyjnych, wraz z niezbędnym na okres gwarancjikompletem fabrycznie nowych części zamiennych podlegających obligatoryjnymwymianom, szybko zużywających się oraz mogących być potencjalnie narażonychpodczas eksploatacji na zniszczenie lub uszkodzenia oraz dostawa niezbędnego,fabrycznie nowego sprzętu, stanowisk, narzędzi i oprogramowania do obsługi,serwisu i diagnostyki.
Zakres zamówienia w ramach opcji to dostawa fabrycznienowych 48 wagonów metra, w tym 16 wagonów z kabiną maszynisty i 32 wagonówpośrednich, zestawionych w 8 sześciowagonowych elektrycznych zespołówtrakcyjnych wraz z niezbędnym na okres gwarancji kompletem fabrycznie nowychczęści zamiennych podlegających obligatoryjnym wymianom, szybko zużywającychsię oraz mogących być potencjalnie narażonych podczas eksploatacji nazniszczenie lub uszkodzenia.
Zamawiane pojazdy sześciowagonowe mają być zbudowane woparciu o dokumentację techniczną Wykonawcy, uzgodnioną z Zamawiającym,uwzględniającą wszystkie wymagania zawarte w Specyfikacji Technicznej.
Pojazdy sześciowagonowe oraz wagony muszą współpracować zwyposażeniem technologicznym Stacji Techniczno-Postojowej Kabaty. Muszą też byćwyposażone w systemy w pełni współpracujące z systemami i urządzeniamiinfrastruktury I i II linii metra w Warszawie. Materiały zastosowane woferowanych pojazdach (w tym izolacje przewodów elektrycznych i konstrukcjawagonów) w zakresie bezpieczeństwa przeciwpożarowego i zabezpieczenia przeciwpożarowegowinny spełniać obowiązujące normy określające wymagania w zakresierozprzestrzeniania płomienia, intensywności dymienia oraz toksycznościproduktów rozkładu lub spalania wymagania określone z normy z zachowaniemwymagań Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej. Materiały użyte dobudowy ww. wagonów metra muszą być fabrycznie nowe.
Nie dopuszcza się do stosowania elementów używanych lubregenerowanych.
Wszystkie pojazdy, tak objęte zakresem podstawowym jak izakresem opcjonalnym, muszą spełniać wymagania i parametry określone w Umowie,Ogólnych Warunkach Umowy, Specyfikacji Technicznej, dokumentacji technicznej,Warunkach Technicznych Wykonania i Odbioru oraz przepisach prawa i zasadachwiedzy technicznej.
Prawo opcji jest uprawnieniem zamawiającego, z którego zamawiającymoże, ale nie musi skorzystać w ramach realizacji przedmiotu zamówienia. W przypadkunie skorzystania przez zamawiającego z prawa opcji, wykonawcy nie przysługujążadne roszczenia z tego tytułu. Normy, europejskie oceny techniczne, aprobaty,specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznych, oraz odniesienia domarek, numerów katalogowych, znaków towarowych, patentów lub pochodzenia,źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługidostarczane przez konkretnego wykonawcę w ramach przedmiotu zamówienia,wskazane przez zamawiającego w SIWZ, mają właściwości wyłącznie opisowe, a nieograniczające.
Oferty można składać do 27 września 2017 roku
Na zrealizowanie zamówienia będą 53 miesiące. Pierwsze pociągi mają pojawić się w ciągu 20 miesięcy.
Kryteria wyboru to:
Zużycie energii elektrycznej – Waga: 24
System utrzymania pojazdu – Waga: 22
Ekologia – Waga: 4
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Cena – Waga: 50.
I doświadczenie, czyli to, co wzbudzało i nadal wzbudzazainteresowanie i kontrowersje.
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek doświadczeniajeżeli udokumentuje, że:
1) posiada niezbędne doświadczenie w produkcji taboruszynowego, tj. wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminuskładania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tymokresie, należycie wykonał i przekazał do eksploatacji, co najmniej 10fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, złożonych z minimum 3wagonów każdy, z których co najmniej dla jednego składu wagonów lub dla każdegoz wagonów wykonawca uzyskał dokument potwierdzający dopuszczenie danego typuwagonów do eksploatacji na obszarze Unii Europejskiej. Przez pojęcie „składuwagonów” należy rozumieć fabrycznie nowy elektryczny zespół trakcyjny złożony zminimum 3 wagonów.
Zamawiający uwzględni wyłącznie zamówienia, które zostanąpoparte dowodami określającymi, czy te dostawy zostały wykonane należycie, przyczym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawioneprzez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane. Jeżeli z uzasadnionychprzyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie będzie w stanie uzyskać w/wdokumentów, doświadczenie winno być poparte dowodem w postaci oświadczeniawykonawcy wraz z wykazaniem przyczyn o obiektywnym charakterze braku możliwościuzyskania dokumentów wystawionych przez podmiot, na rzecz którego dostawy byływykonywane.
2) dysponuje:
a) zapleczem technicznym wraz z torem prób dlasześciowagonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych,
b) systemem kontroli jakości, niezależnym od wydziałówprodukcyjnych,
c) wdrożonymi nowoczesnymi technologiami produkcji, tj. musiwykazać, że zastosował daną technologię w dowolnych, produkowanych przez siebiepojazdach (więcej niż jednym), w szczególności:
komputerowe systemy wspomagania projektowania,
nowoczesne systemy sterowania silników trakcyjnych (tj.sterowaniem napięciowym metodą wektorową z regulacją prędkości obrotowej przezzmianę częstotliwości lub nowszą metodą), oparte na tranzystorach IGBT,
kompleksowe systemy diagnostyki pojazdu.
„