Metro na Bródnie … zeszło pod ziemię
Na budowiebródnowskiego odcinka linii metra M2 rozpoczęło się wybieranie ziemi spodstropu przyszłej stacji. Niebawem budowa zejdzie pod poziom gruntu.
Na stacji Kondratowicza gotowych jest większość ścianszczelinowych, a na Bródnie rozpoczęły się prace przy budowie poziomu -1przyszłej stacji. Do końca zmierzają również prace przy ścianach szczelinowychprzy stacji Zacisze. Takie zaawansowanie robót oznacza, że wykonawca może jużrozpocząć przygotowania TBM-ów – maszyn, które będą drążyć tunele – do transportuna budowę tego odcinka M2.
Prace na – 1
Wszystkie stacje linii M2 budowane są metodą podstropową.Polega ona na tym, że najpierw buduje się betonową płytę – przyszły stropstacji, a następnie wybiera się spod niej ziemię. W ten sposób powstają kolejnepoziomy stacji aż do ostatniego poziomu, tzw. płyty dennej. Na stacji C21Bródno rozpoczęły się prace przy wybieraniu ziemi z poziomu -1, to poziomantresoli przyszłej stacji. Korpus tej stacji musi być gotowy jako pierwszy,stąd rozpocznie się drążenie tuneli. Równolegle trwa budowa komory startowejdla tarcz TBM.
Zgodnie z podpisanym we wrześniu 2018 roku kontraktem – napółnocno-wschodniej końcówce metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana”Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicyMalborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L.Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Zaostatnią stacją powstanie również duża hala – z 11 torami – która będziesłużyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzywentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanieprojektu wartego 1 397 895 000 zł, ma 36 miesięcy.
Na Bemowieprzygotowania do wykopu
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Pierwsze prace przy wykopie stacji C04 Powstańców Śląskich iC05 Ulrychów zbliżają się wielkimi krokami. Zanim jednak budowa zejdzie podziemię, należy przebudować wszystkie podziemne instalacje oraz wykonać ścianyszczelinowe, słupy i barety. Na budowie stacji C05 roboty te zostały jużzakończone. Obecnie trwa wzmacnianie gruntu metodą jet groutingu i już wnajbliższych tygodniach rozpocznie się głębienie stacji.
Na budowie stacji C04 i torów odstawczych trwają prace przybudowie ścian szczelinowych i przebudowywane są ostatnie instalacje podziemne.Wyraźnie zmienił się też krajobraz przy bemowskim ratuszu. Jeszcze niedawno napółnocno-wschodnim narożniku trwały intensywne roboty przy przebudowieinstalacji podziemnych. Teraz ogrodzenia już zniknęły, a prace przeniosły sięna główny plac budowy, gdzie powstaje stacja i tory odstawcze.
Na styku Woli i Bemowa powstaje najkrótszy odcinek linii M2.Składa się on z dwóch i pół kilometra tuneli oraz stacji Ulrychów (C05) iPowstańców Śląskich (C04). Wykonawcą tej inwestycji jest konsorcjum firmGülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (lider) i Astaldi S.p.A. Wykonawcana zrealizowanie projektu wartego 959 249 940,00 zł ma czas do listopada 2021roku.
„