Łódzkie PESY nie będą serwisowane przez MPK

infotram
01.08.2013 10:26
MPK Łódź ogłosiło przetarg na utrzymanie techniczne wagonów PESA 122N. Niby nic nadzwyczajnego, gdyby nie to, że przewoźnik zlecając wykonanie tej pracy podmiotowi zewnętrznemu chce przy okazji znaleźć zatrudnienie dla swoich pracowników. Co najmniej czterech. Przedmiotem zamówienia objętych jest 10 niskopodłogowców, a usługa ma być realizowana na terenie MPK Łódź, a dokładniej rzecz ujmując w Zakładzie Eksploatacji Tramwajów nr, przy ulicy Telefonicznej i przy udziale pracowników „przejętych”od MPK, a także z wykorzystaniem zaplecza MPK. Zwycięzca przetargu zostanie automatycznie zobligowany do zatrudnienia co najmniej 4 osób, na umowę o pracę, na okres 11 lat. Co więcej MPK w specyfikacji przetargowej określa również wysokość wynagrodzenia (co najmniej 19,40 zł za godzinę), jakie wspomniani pracownicy mają otrzymywać. Osoby, które mają znaleźć pracę w nowym podmiocie zostaną wskazani przez MPK, a jeżeli podmiot ten zerwie z jakiegokolwiek powodu umowę z pracownikiem, wówczas przewoźnik wskaże następną osobę. To się nazywa dbałość o interesy …pracowników. Umowa o świadczenie usługi utrzymania wagonów ma zostać zawarta na okres 11 lat, podobnie jak umowa dzierżawy pomieszczeń, w których prace mają być wykonywane. O zamówienie nie może ubiegać się byle kto. MPK wymaga, aby wykazać się doświadczeniem, tj. wykonaniem co najmniej jednej usługi, polegającej na kompleksowym utrzymaniu technicznym co najmniej 8 wagonów tramwajowych z przynajmniej 50% udziałem niskiej podłogi, z napędem prądu przemiennego lub czoperowym, bądź 8 pasażerskich ezt-ów, nieprzerwanie przez okres 3 lat. Oferty w przetargu można składać do 3 września 2013 roku. Kryteria wyboru to cena –80% oraz wskaźniki eksploatacyjne –20%.      
Łódzkie PESY ma serwisować podmiot zewnętrzny (źródło: Wikipedia)