Łodzianie pojadą Swingami

infotram
02.09.2014 09:56
PESA wygrała przetarg MPK Łódź na dostawę 22 tramwajów. O zwycięstwie zadecydowały ułamki. Oferta bydgoskiego producenta została oceniona na 98,88 pkt, zaś konkurencyjna Solarisa na 98,15 pkt. A tak wygląda punktacja szczegółowa:
Oferent
Kryterium cena (80%)
Kryterium szerokość przejścia w najwęższym miejscu wagonu (10%)
Kryterium znamionowa liczba miejsc (pojemność pasażerów na miejscach stojących i siedzących –10%)
Łącznie
PESA
80
10
8,88
98,88
Solaris
78,41
9,74
10
98,15
 
Łódź będzie kolejnym miastem ze Swingami?
A zatem, jeśli MPK Łódź dostanie dofinansowanie unijne i jeśli uda się podpisać umowę z PESĄ, Łodzianie pojadą Swingami. Nie byłyby to pierwsze wagon z bydgoskiej fabryki, łódzki przewoźnik ma już w swoim parku taborowym wagony 122N. PESA wygrała ceną i szerokością przejścia, pojemniejsze wagony zaproponował jednak Solaris. Swingi, jakie PESA chce dostarczy dla MPK będą całkowicie niskopodłogowe, o długości 28-32 m, klimatyzowane i przyjazne niepełnosprawnym. Na każdy z wagonów PESA będzie musiała udzielić co najmniej 36 miesięcznej gwarancji, bez limitu kilometrów, z następującymi wyjątkami:
1) perforacja korozyjna całej struktury nadwozia, blach poszycia zewnętrznego, oraz poszycia dachu – 10 lat,
2) powłoki lakiernicze – 6 lat,
3) trwałość konstrukcji szkieletu nadwozia – 10 lat,
4) elementy wskazane w SIWZ nie podlegają gwarancji.