Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Łódź: Wznowienie kursowania linii 14

infotram
20.07.2014 21:59

Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi po licznych wnioskach pasażerów podjął decyzję o wznowieniu w dniu 21.07 kursowania linii tramwajowej 14, która została zawieszona 14 lipca. Powodem zawieszenia był fakt, że po zamknięciu „widzewskiego”odcinka trasy WZ, tramwaje linii 9 i 9A skierowane zostały na pętlę Dąbrowa, co powodowałoby dublowanie się linii na znacznym odcinku trasy. Zmiana jednak spotkała się z dużą krytyką ze strony społeczeństwa, gdyż na południowym odcinku trasy linii 9 i 9A ubyło kursów. Wcześniej „14”kursowała co 10 minut w godzinach szczytu, a teraz „dziewiątki”jeżdżą w nierównym takcie mniej więcej co około 20 minut i to przez cały dzień. Trudno nie zrozumieć oburzenia pasażerów. W podobnym tonie wyrażali się także mieszkańcy Retkini, którym pozostawiono do centrum (oczywiście nie licząc autobusów) tramwaj linii 12, ale bez dołożenia dodatkowych kursów. Doszło do sytuacji, gdy w godzinach między szczytami komunikacyjnymi wagony kursują tylko co 20 minut, co jednak jest zbyt małą ilością do obsługi tak wielkich osiedli jak Retkinia oraz Karolew. Ponadto „12”zapewnia również przyjezdnym połączenie Dworca Kaliskiego z centrum miasta, co również nie pozostaje bez znaczenia. Po przywróceniu linii 14 zmienia się jednak obsługa tej linii. Wcześniej składy wystawiała tylko Zajezdnia Chocianowice w ilości czternastu brygad. Teraz co prawda ilość brygad będzie podobna, to jednak obsługa została podzielona między obie zajezdnie. Zakład Telefoniczna będzie wystawiał odpowiednio siedem brygad i Chocianowice tyle samo w dni robocze. W dni wolne siedem brygad tylko z Zajezdni Chocianowice. Na uwagę zasługuje fakt, że rozkłady jazdy zostały tak ułożone, że kolejne odjazdy w dni robocze z pętli Wyszyńskiego dla linii 12 i 14 odbywają się co pięć minut, a w dni wolne co dziesięć. Uniknięto w ten sposób sytuacji, gdy tramwaje jadą parami. Chciałoby się powiedzieć, że komunikacja zmienia się dla pasażera zgodnie z jego oczekiwaniami, ale potrzeba jeszcze więcej takich działań, które zostaną zauważone i docenione przez pasażerów.