Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Łódź: Tramwaje pojadą po prostych szynach

infotram
09.01.2009 13:02

Najbardziej zrujnowane linie tramwajowe na ulicach Limanowskiego i Kilińskiego będą w tym roku wyremontowane, a 20 najstarszych wagonów przejdzie kapitalny remont – obiecuje MPK w Łodzi. – Same tory tramwajowe zostaną wymienione na odcinku od ul. Zachodniej do Grudziądzkiej, a tory razem z nawierzchnią od ul. Zachodniej do al. Włókniarzy – wyjaśnia Renata Borkowska-Kubiak, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu.
W fatalnym stanie jest też torowisko na ul. Kilińskiego, gdzie także – podobnie jak na ul. Limanowskiego – dochodziło do wykolejenia tramwajów.
– Pilne remonty zaplanowaliśmy na trzech odcinkach ul. Kilińskiego: od Milionowej do Przybyszewskiego, od Tuwima do Piłsudskiego i od Tuwima do Narutowicza – wyjaśnia Bogumił Makowski, rzecznik MPK w Łodzi. – Wskazane są też remonty torów na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego i Śmigłego-Rydza oraz na pętli tramwajowej przy ul. Szczecińskiej, gdzie też tramwaj się wykoleił.
Ponadto MPK zamierza zmodernizować tory na skrzyżowaniu ul. Franciszkańskiej i Wojska Polskiego, na Śmigłego-Rydza od al. Piłsudskiego do wiaduktu, na ul. Kopcińskiego – od ul. Narutowicza do al. Piłsudskiego, na al. Piłsudskiego – od ul. Piotrkowskiej do Kilińskiego i na krańcówce na Helenówku. W sumie MPK chce wyremontować w tym roku 18 km torów, co pochłonie 50-60 mln złotych.
Ponadto fachowcy MPK zajmą się tramwajami typu 805.
– Pochodzące z lat 1983-1989 wagony będą rozebrane do gołej konstrukcji – zaznacza Marcin Małek z biura prasowego MPK. – Po remoncie pojawią się w nich nowe podłogi, siedzenia, oświetlenie, systemy otwierania drzwi, itp. Ponadto w wagonach, jeżdżących w składach jako drugie, zostaną zdemontowane kabiny dla motorniczego, dzięki czemu pojawi się więcej miejsca dla pasażerów.
MPK w Łodzi słynie w całej Polsce z remontów tramwajów. Dlatego świadczy usługi dla innych miast – Gdańska, Poznania i śląskiej aglomeracji – zarabiając pieniądze, które w dużej mierze trafiają na zakup nowych części do odnawianych tramwajów. Na przykład w 2007 roku MPK zarobiło w ten sposób 2,1 mln zł.
Po Łodzi jeździ 446 wagonów MPK, z czego 351 jest po remoncie. Wprawdzie autobusy są tańsze od tramwajów, ale za to krócej służą. O ile autobusy jeżdżą średnio do 15 lat, to tramwaje do 20-30.