Łódź: Kolejni podejrzani w śledztwie w sprawie MPK

infotram
17.06.2010 09:59

CBA zatrzymało dwóch mieszkańców Małopolski podejrzanych w śledztwie dotyczącym niegospodarności i korupcji w łódzkim MPK. Zarzucono im m.in. udział w ustawianiu przetargu na realizację Łódzkiego Tramwaju Regionalnego (ŁTR).
Zatrzymani to b. prezes firmy, która wygrała przetarg na realizację jednego z etapów ŁTR 38-letni Dariusz S. i 48-letni Stefan S.
Prokuratura Łódź-Śródmieście przedstawiła im zarzuty związane z ustawianiem przetargu. 'Chodzi o zawarcie z innymi osobami porozumienia, które miało na celu wpłynięcie na wynik przetargu na roboty torowo-sieciowe realizowane w ramach tej inwestycji’ – powiedział w środę rzecznik łódzkiej prokuratury okręgowej Krzysztof Kopania.
Dariusz S. usłyszał także zarzut niegospodarności na szkodę miejskiej spółki i poświadczenie nieprawdy w dokumentacji w związku z pracami wykonywanymi przez MPK na terenie Elbląga. Zarządzana przez niego firma miała być podwykonawcą tych robót. W związku z tymi działaniami MPK miało stracić 670 tys. zł.
Prokuratura zastosowała wobec obu podejrzanych poręczenia majątkowe w wysokości po 20 tys. zł. Stefanowi S. grozi do 3 lat pozbawienia wolności;Dariuszowi S. do 8 lat więzienia.
Dotąd w śledztwie podejrzanych jest już siedem osób. Wcześniej zarzuty usłyszeli m.in. b. prezes MPK-Łódź Krzysztof W. oraz b. dyrektor zarządzający tej miejskiej spółki Jarosław M. Obaj są podejrzani m.in. o żądanie prawie miliona złotych łapówek i przyjęcie części tej kwoty. W maju wyszli z aresztu po wpłaceniu 300 tys. i 200 tys. zł kaucji. Dodatkowo mają zakaz opuszczania kraju i zabrane paszporty.
Krzysztof W. – wówczas jeszcze prezes łódzkiego MPK – oraz Jarosław M. zostali zatrzymani w styczniu tego roku przez agentów CBA. Śledztwo dotyczy lat 2006-2007 i wszczęte zostało m.in. po zawiadomieniu złożonym przez łódzkich radnych Lewicy. Wynikało z niego, że dyrektor zarządzający był w czasie prowadzenia procedury przetargowej członkiem rad nadzorczych spółek będących udziałowcami firm, które wygrały przetargi na dwa etapy budowy ŁTR.