Krótki toruński Swing już na trasie
Wczoraj, nieco w cieniu podpisania umowy na dostawę dwukierunkowych wagonów dla MZK, na toruńskich torowiskach zadebiutował krótki, bo trzyczłonowy, jednokierunkowy Swing. Dziś tramwajem można przejechać się na linii nr 2. To pierwszy tak wyglądający Swing, który wozi pasażerów. 121 NbT osiąga prędkość eksploatacyjną do 70 km/h. Posiada m.in. po dwie pary drzwi jedno strumieniowych oraz dwu strumieniowych, klimatyzację, system informacji pasażerskiej, automaty biletowe, monitoring, a także jest niskopodłogowy co umożliwia przewóz osób z ograniczoną możliwością ruchową. Jeszcze w tym roku do Torunia mają dotrzeć 4 tego typu pojazdy, drugi z już dostarczonych czeka na liniowy debiut.W lipcu 2013 r. Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu ogłosił przetarg na dostawę nowoczesnych tramwajów. Wygrała go bydgoska PESA, która zaoferowała pojazdy za cenę 92,5 mln zł brutto. Zakup 12 tramwajów niskopodłogowych Swing jest współfinansowany ze środków unijnych w ramach projektu 'Integracja systemu transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu ?BiT-City’. Na zamówienie składa się 6 wagonów 3-członowych o długości 19 m, mieszczących do 123 osób (miejsc siedzących 25) i tyle samo 5-członowych o długości 30 m, w których zmieści się nawet 207 osób (miejsc siedzących 40). Wszystkie dłuższe Swingi są już w Toruniu, teraz pora na krótsze Swingi.