Krótki Jazz rusza z pasażerami
Krótki Jazz rusza na trasę. Prawdopodobnie zabierz pasażerówjutro. Informacje te potwierdza nam Michał Żurowski, rzecznik prasowy PESY. ?Dopuszczeniepojazdu 134N ma nastąpić dziś, co oznacza, że prawdopodobnie jutro pojedzie zpasażerami na trasy w mieście? – mówi. I dodaje, że tym samym rozpocznie sięwymagany przez Klienta test 5 tysięcy kilometrów. Na razie w Warszawie jestjeden wagon 134N. Jego dopuszczenie do ruchu rozwiąże zapewne worek z dostawamii wkrótce do stolicy zawitają kolejne takie wagony.
Przypomnijmy, że równolegle trwają dostawy dłuższych wagonówJazz Duo. W Warszawie jest ich już 28.
Tramwaje Warszawskie nie są jedynym odbiorcą Jazzów. PESAdostarczyła także pięć Jazzów Duo dla ZKM Gdańsk. Tam procedury odbiorcze idopuszczeniowe poszły o wiele sprawniej. 30 stycznia br. na trasy wyjechaływszystkie pojazdy wyprodukowane w Bydgoszczy?
Warszawa zamówiła w PESIE 30 takich pojazdów. Stylistyką nawiązują do wagonów gdańskich.134N to jednoprzestrzenne, trójczłonowe, jednokierunkowe i niskopodłogowetramwaje. Mają 19,3 metra długości. Dzięki zastosowaniu bezosiowych wózków jezdnychpodłoga będzie idealnie płaska. Do tramwaju wsiądzie 132 pasażerów, z czego 27będzie mogło podróżować na miejscach siedzących. Za 30 tramwajów typu 134N JazzSpółka zapłaci 167 944 200 mln zł brutto.
Więcej na temat nowych wagonów można przeczytać tutaj.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„