Krok w stronę tramwaju na Klin Dębiecki
W Poznaniu podpisanoumowę na wykonanie koncepcji funkcjonalno-przestrzennej budowy przedłużeniatrasy tramwajowej z pętli Dębiec na Klin Dębiecki, gdzie powstanie zintegrowanywęzeł przesiadkowy.
Koncepcję funkcjonalno-przestrzenną wykona firma CONE AMG.Będzie ona dotyczyć nie tylko dla przebudowy trasy tramwajowej od pętli Dębiec,ale także tej w ciągu ul. 28 Czerwca 1956 roku (odcinek od ul. Pamiątkowej dopętli „Dębiec”).
Wykonawca ma przedstawić analizę możliwości przebudowy trasytramwajowej na ul. 28 Czerwca 1956 r. na odcinku od ul. Pamiątkowej do pętliDębiec wraz z dostosowaniem infrastruktury przystankowej do potrzeb osób zniepełnosprawnościami oraz o ograniczonej mobilności.
Wykonana zostanie również koncepcjafunkcjonalno-przestrzenna dla budowy trasy tramwajowej wraz ze zintegrowanymwęzłem przesiadkowym „Klin Dębiecki”. Zgodnie z zapisamiobowiązującego Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennegoMiasta Poznania, planowana trasa tramwajowa ma przebiegać w ciągu ul. 28Czerwca 1956 r. (od okolic istniejącej pętli tramwajowej Dębiec, w tym nadtunelem w ciągu ul. Czechosłowackiej) do nowej pętli tramwajowo-autobusowejzlokalizowanej w pobliżu os. Dębina, przy ulicach 28 Czerwca 1956r., Samotnej iDolna Wilda.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Aby sprawdzić różne warianty rozwiązań technicznychwykonawca dostarczy najpierw wielowariantową koncepcję wstępną. Różnerozwiązania dotyczyć mają wiaduktu nad linią kolejową nr 802 (może to byćobiekt z wyłączeniem ruchu samochodowego, bądź z jego dopuszczeniem itorowiskiem tramwajowo-autobusowym), torowiska w ulicy 28 Czerwca 1956r. (np.zielone torowisko wydzielone od ruchu samochodowego po wschodniej stroniejedni, wydzielone torowisko w osi jezdni, torowisko w jezdni niewydzielone zruchu samochodowego) oraz węzła przesiadkowego Klin Dębiecki (pętla nawrotnalub końcówka czołowa).
„