Krakowskie MPK kupuje najdłuższe tramwaje

infotram
12.08.2013 19:36
Sprawdzają się nasze przypuszczenia. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie ogłosiło przetarg na zakup 36 fabrycznie nowych niskopodłogowych, przegubowych wagonów tramwajowych, o długości minimum 39 m maksimum 43 m każdy, wraz z wyposażeniem i narzędziami specjalnymi oraz usługami powiązanymi. Będą to najdłuższe wagony tramwajowe w Polsce. Jednocześnie oznacza to koniec projektu przebudowy wagonów 105N na 405N-Kr. Jeden taki tramwaj dla MPK zbudował Protram, powstanie kolejnych było uzależnione od możliwości zakupowych przewoźnika. Skoro mamy ogłoszony przetarg, wydaje się, że dni starych stopiątek w stolicy Małopolski są policzone. O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, należycie wykonali dostawy co najmniej 18 sztuk tramwajów przegubowych, co najmniej 3-członowych, napędzanych silnikami prądu zmiennego, z udziałem minimum 60% niskiej podłogi. Czy Bombardierowi uda się wywalczyć kolejny kontrakt w Krakowie? To właśnie ten producent wygrał wszystkie dotychczas organizowane przez MPK Kraków przetargi na dostawę fabrycznie nowych niskopodłogowców. A może kolejne miasto nie oprze się produktom PESY? Kryteria wyboru oferty będą następujące:
1. Cena –55%
2. Gwarancja jakości na tramwaje –5% oraz
3. Parametry techniczne dotyczące wózków jezdnych, silnika trakcyjnego, przekładni mechanicznej, kół, podłogi w przedziale pasażerskim, systemu ogrzewania i schładzania powietrza w tramwaju, otworów okiennych w przedziale pasażerskim i kabiny motorniczego –40%.

Oferty można składać do 26 września 2013 roku. Zakup tramwajów ma być dofinansowany ze środków Unii Europejskiej. Tramwaje mają zostać dostarczone w okresie od 1 lutego 2014 roku do 15 września 2015 roku. Na zakup każdego wagonu przewoźnik chce przeznaczyć 10 mln zł netto, całość zamówienia będzie zatem warta 360 mln zł netto.