Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Krakowski sposób na blokowanie tramwajów

infotram
04.02.2019 12:03

Zatrudnienieosoby, która „kontrolowałaby” parkowanie samochodów na ul. Długiej wKrakowie, proponuje radny Łukasz Wantuch z Klubu Przyjazny Kraków.

W poniedziałek radny rozpocząłnieoficjalne, prywatne sprawdzanie miejsc postojowych.

„Rocznie tramwaje na ul. Długiejzatrzymują się ok. 130 razy z powodu źle zaparkowanych samochodów. Niektórzyparkują dłużej niż pozwala im na to wykupiony bilet. Niektórzy zatrzymują sięna przystankach. Nigdzie indziej w mieście tak nie ma” – powiedziałWantuch.

W ramach akcji radnego do piątku dwieosoby, opłacone przez radnego, będą jeździć na rowerach po ul. Długiej isprawdzać, czy samochody są prawidłowo zaparkowane w zatokach i na poboczach.

Rowerzyści będą też podjeżdżać do aut,które przymierzają się do zaparkowania, i będą prosić kierowców o prawidłoweparkowanie. Kierowcy na ul. Długiej otrzymają także specjalne ulotki z prośbą owłaściwe parkowanie.

Krakowski radny proponuje, aby miasto nastałe zatrudniło osobę, która pracowałaby tak, jak wynajęci przez niego w tymtygodniu dwaj rowerzyści – czyli jeździła po ulicy i pilnowała czy kierowcyprawidłowo parkują. „Pokrycie tego etatu mogłoby pochodzić z dodatkowychzysków z parkowania na Długiej” – przekonywał radny.

Urząd Miasta Krakowa nie odpowiedziałjednoznacznie, czy zatrudni pracownika proponowanego przez radnego.”Doceniamy zaangażowanie radnego, ale uważamy, że problem należy rozwiązaćsystemowo” – powiedziała rzeczniczka prasowa prezydenta Krakowa MonikaChylaszek.

Miejski Inżynier Ruchu Łukasz Grygapoinformował PAP, że jest plan, aby przy trzech zatokach przy ul. Długiejstanęły separatory – miałyby one upłynnić ruch tramwajów. Na razie MiejskiInżynier Ruchu czeka na opinię policji i Zarządu Dróg Miasta Krakowa w tejsprawie. Ustawienie separatorów miałoby charakter pilotażowy.