Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Kraków: Tramwaj czeka na system

infotram
29.01.2009 11:24

Do 31 marca powinien zostać włączony ostatni element obszarowego sterowania ruchem, który ma zapewnić pierwszeństwo przejazdu przez skrzyżowania pojazdom komunikacji miejskiej – pisze Gazeta Krakowska. – Czekamy jeszcze na włączenie sterowania w rejonie ulic pierwszej obwodnicy – informuje wiceprezydent Tadeusz Trzmiel po spotkaniu z przedstawicielem firmy Siemens, odpowiedzialnej za organizację systemu. Obszarowy system sterowania ruchem, który ma przyspieszyć przejazd komunikacją miejską przez miasto nadal nie działa doskonale. Teoretycznie powinien być całkowicie gotowy w połowie stycznia, ale podłączenie jego kolejnych elementów ciągle się opóźnia. Jednak nawet po ostatecznym uruchomieniu układu nie ma co liczyć, że korki od razu się zmniejszą, a tramwaje i autobusy pojadą szybciej przez miasto. – Przynajmniej kilka miesięcy musi minąć, aby system 'nauczył się miasta’ i zaczął działać jak należy – zastrzega Robert Jaworski z Siemensa. Obecnie firma Siemens podpina do systemu skrzyżowania na trasie szybkiego tramwaju.
– Na trasie tramwaju znajduje się 29 skrzyżowań. Podłączonych do układu czynnych i w pełni działających jest na razie 14 – wyjaśnia wiceprezydent Tadeusz Trzmiel. – Następne osiem skrzyżowań zostanie włączonych do systemu do 6 lutego – dodaje. Wszystkie skrzyżowania na trasie szybkiej 'pięćdziesiątki’ powinny być gotowe do 28 lutego. Na tym nie zakończą się się jednak prace przy obszarowym systemie sterowania ruchem. Pozostanie uruchamianie systemu na wszystkich skrzyżowaniach dochodzących do trasy szybkiego tramwaju, a potem uruchomienie go w rejonie pierwszej obwodnicy. Krakowianie, którzy liczyli na szybkie rozładowanie ulicznych zatorów pouruchomieniu systemu zawiodą się. Poczekają co najmniej kilka miesięcy na usprawnienie komunikacji miejskiej. Firma Siemens tłumaczy spóźnienia w testowaniu układu jego skomplikowaniem. – Łączenie wszystkich elementów systemu jest trudne – wyjaśnia Mirosław Salwach z Siemensa. – Musimy np.przystosować do niego prawie 200 tramwajów, a ponieważ są różnorodne, każdy wymaga odrębnej pracy – dodaje.