Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kraków: Remontują torowisko w węźle Bagatela

infotram
13.03.2012 10:55

Będzie remont torowiska w węźle Bagatela

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie będzie remontować torowisko tramwajowe w węźle rozjazdów Bagatela. W ramach prac należy wykonać modernizację torowiska tramwajowego w węźle rozjazdów Bagatela, poprzez wymianę konstrukcji stalowej toru w szczególności rozjazdów, szyn łączących, napędów i osprzętu w zakresie sterowania i ogrzewania zwrotnic. Szczegółowy zakres robót budowlanych obejmuje:

– demontaż nawierzchni asfaltowej oraz z kostki brukowej zabudowanej według zaplanowanego wzoru w rejonie zwrotnic, krzyżownic oraz szyn łukowych,
– demontaż materiału (np. podbudowy i elementów betonowych, kostki, tłucznia itp.) wypełniających komory szynowe i przestrzeń przyszynową,
– demontaż konstrukcji stalowej torowiska tj. zwrotnic, krzyżownic oraz łukowych szyn łączących (w rozliczeniach zostanie uwzględniony odzysk złomu),
– czyszczenie i renowacja nawierzchni płyty żelbetowej podbudowy torowiska (lub innej istniejącej), czyszczenie konserwacja akcesorii torowych tj. punktów mocowania szyn do podbudowy (podkładki żebrowe, węzły kotwiące, podlewy) przygotowanie do montażu nowej konstrukcji stalowej,
– odtworzenie podbudowy betonowej i odwodnienia (udrożnienie) pod montaż napędów sterujących zwrotnic i ogrzewania oraz podbudowy pod torowiskiem,
– montaż konstrukcji stalowej zwrotnic, krzyżownic, łukowych szyn łączących oraz szyn na odcinkach międzywęzłowych,
– transport, rozładunek i montaż w/w konstrukcji do istniejącej podbudowy i istniejących punktów mocowania, wykonanie spawów termitowych oraz dodatkowych podlewów z wykorzystaniem materiałów bitumicznych pod stopką szyn i konstrukcji stalowych poza podstawowymi węzłami mocowań istniejących w płycie żelbetowej,
– montaż napędów sterowania zwrotnic i ogrzewania –
zastosowane napędy zwrotnic muszą pod względem technologicznym poprawnie funkcjonować w zamkniętym obrębie węzła rozjazdów, bez konieczności realizowania dodatkowych robót budowlanych na odcinku bezpośrednio przyległym do zwrotnic sterowanych, polegających na wykonaniu nowej niezbrojonej betonowej podbudowy torowiska na długości do 10 metrów,
– wykonanie niezbędnych prac pomiarowych i dostosowawczych do istniejącego torowiska umożliwiających wznowienie komunikacji szynowej.
– wykonanie (odtworzenie) wypełnienia betonem przestrzeń międzyszynowej w węźle rozjazdów, spoinowanie, przygotowanie powierzchni (podbudowy) pod prace asfaltowe i brukarskie,
– wykonanie nawierzchni z asfaltu twardolanego z zastosowaniem na łączeniu szyna – asfalt materiałów uszczelniających elastycznych (zalewka wykonana
z żywic poliuretanowych lub podobnych) oraz odtworzenie nawierzchni z kostki brukowej, zabudowanej zgodnie z wzorem jak sprzed remontu. Oferty na wykonanie ww. prac można składać do dnia 23 marca 2012 roku. Jedyne kryterium wyboru to cena.