Kraków: Podziemny tramwaj zamiast metra?
Po pięciu latach miasto zmieniło wizję podziemnej komunikacji. Koncepcję premetra zastąpiły projekty droższych linii metra – informuje Dziennik Polski. Jan Friedberg, wiceprezydent Krakowa w latach 90., uważa, że naszemu miastu nie jest potrzebne kosztowne metro, wystarczy rozbudowa nowoczesnych linii tramwajowych i wprowadzanie pod ziemię tramwajów w Śródmieściu oraz tam, gdzie nie da się już dołożyć kolejnych wagonów na torach.
Na zamówienie miasta powstało już pięć lat temu studium wykonalności premetra (połączenie komunikacji naziemnej z podziemną) w Krakowie. Przygotowała je firma Altrans. Obecnie jej projektanci pracują nad koncepcjami linii metra.
–Moim zdaniem rozsądnym rozwiązaniem jest „zanurzanie”komunikacji pod ziemię tam, gdzie przepustowość jest całkowicie wyczerpana na powierzchni –mówi Jan Friedberg. Szczegóły.