Kraków planuje trzy linie metra
Do końca roku mają być prowadzone konsultacje, czy w studium zagospodarowania przestrzennego Krakowa do 2030 roku ma uwzględniać metro. Powstał wariant dokumentu zakładający jego budowę, a także drugi, który zamiast metra proponuje większą rozbudowę sieci tramwajowych – pisze Dziennik Polski. W przypadku wariantu z metrem planiści pracujący nad projektem studium ostatecznie zdecydowali się na wyznaczenie trzech linii. W pierwszej kolejności zaproponowali realizację linii o długości 19 km (w tym ok. 11 km pod ziemią), biegnącej od planowanego węzła drogi S7 przy ul. Igołomskiej, a dalej z przystankami: Klasztorna, plac Centralny, rondo Kocmyrzowskie, rondo gen. Maczka, węzeł Stella Sawickiego – Bora Komorowskiego – Wiślicka, Dobrego Pasterza – Bohomolca, rondo Barei, rondo Młyńskie, Jana Pawła II – Meissnera, Mogilska – Cystersów, rondo Mogilskie, Dworzec Główny, Basztowa, Dolnych Młynów – AGH, Królewska – Kijowska, Piastowska – Armii Krajowej, Armii Krajowej – Widok, stacja kolejowa Bronowice. Szacuje się, że budowa kilometra metra w tunelu kosztuje ok. 600 mln zł, a naziemnego – ok. 200 mln zł. Miasto nie będzie miało takich pieniędzy. Może zabiegać o nie w ramach dotacji unijnych na lata 2014-2020 oraz z budżetu centralnego. Szczegóły.