Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kraków nie rezygnuje z metra?

infotram
27.02.2017 07:36

Rosną szanse naotrzymanie przez Kraków dotacji na realizację Studium wykonalności budowysystemu szybkiego bezkolizyjnego transportu szynowego w Krakowie dosfinansowania w ramach unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) ?poinformował krakowski Urząd Miasta.

Wiceminister JadwigaEmilewicz poinformowała mnie, że Ministerstwo Rozwoju pozytywnie zaopiniowałonasz wniosek o dotację na sporządzenie Studium wykonalności budowy systemuszybkiego bezkolizyjnego transportu szynowego w Krakowie. Teraz czekamy nadecyzję Komisji Europejskiej w tej sprawie – mówi Tadeusz Trzmiel ZastępcaPrezydenta Krakowa.

Chodzi o projekt wart 10 mln zł. Miasto ma szansę nauzyskanie 50 proc. dotacji. Decyzja powinna zapaść w ciągu kilku miesięcy. Jeśli będzie pozytywna, jeszcze w tym rokurozpiszemy przetarg na przygotowanie studium wykonalności tak, żeby było onogotowe w 2019 roku ? informuje Tadeusz Trzmiel. Taka dokumentacja będzie podstawą do rozpisania przetargu na realizacjęinwestycji w trybie zaprojektuj i wybuduj ? dodaje.

Studium wykonalności budowy systemu szybkiego bezkolizyjnegotransportu szynowego w Krakowie ma zostać przygotowane w oparciu o „Studiumrozwoju systemu transportu Miasta Krakowa, w tym budowy metra”, wariant”Metro-Metrobus”. Przypomnijmy, że opracowanie wskazuje na konieczność budowysystemu komunikacji podziemnej w ścisłym centrum miasta. Zakłada przebiegbezkolizyjnej linii szybkiego transportu szynowego na trasie Wschód-Zachód odługości około 15 km (łączącej dzielnice Bronowice i Nowa Huta z centrum miasta).Wariant wynikowy powstał jako efekt obszernych analiz społeczno-gospodarczych,ruchowych, ekonomicznych, finansowych, wrażliwości, realizacyjnych, wpływu naśrodowisko. W toku prac przeanalizowano kilkadziesiąt wariantów rozwoju systemutransportu, z których do dalszej realizacji zarekomendowano wariant IV.3″Metro-Metrobus”. Ponadto, jako dalsze działania, autorzy opracowania wskazaliwykonanie koncepcji i studiów wykonalności dla I etapu metra (tunelu pod StarymMiastem) i jego etapowego podłączenia do systemu tramwajowego.