Kraków: Najlepszy motorniczy MPK pracuje w Nowej Hucie
Po emocjach związanych z rywalizacją kierowców i mechaników w konkursie „Bezpieczna jazda komunikacją miejską”, przyszła pora na motorniczych i elektromechaników. Do rywalizacji stanęło 10 motorniczych i 9 elektromechaników z dwóch zajezdni tramwajowych Nowa Huta i Podgórze.
Konkurencje, w których rywalizowali motorniczowie nie były łatwe. Najpierw musieli oni wagonem 105 Na pokonać krótki odcinek trasy z prędkością dokładnie 10 km na godz. Na kolejnym odcinku mogli rozwinąć dowolną prędkość. Trudność polegała jednak na tym, aby motorniczy zdawał sobie sprawę z jaką szybkością jedzie. Prędkość podana przez motorniczego była porównywana z cyfrą jaką wyświetlił radar. Ostatnią konkurencją na trasie było zatrzymanie wagonu w odległości jak najbardziej zbliżonej do 2 metrów od znaku „STOP”uważając przy tym, aby nie stanąć na tzw. przerywaczu w sieci zasilającej, gdzie nie ma napięcia. Dodatkowym utrudnieniem dla motorniczych był pojemnik z wodą ustawiony wewnątrz wagonu, który po skończonej jeździe trafiał na wagę. Im był on lżejszy z powodu braku wody, tym mniej punktów zdobywał motorniczy.
We wszystkich tych konkurencjach najlepszy okazał się motorniczy z Zajezdni Nowa Huta Artur Budek. Kolejne miejsca zajęli motorniczowie z Podgórza: 2 miejsce zajął Dariusz Boroń, a 3. Piotr Chmielarski. Drużynowo najlepsi okazali się jednak motorniczowie z zajezdni Nowa Huta.
W rywalizacji mechaników również zwyciężyli pracownicy z Nowej Huty i to zarówno w rywalizacji drużynowej jak i indywidualnej. Najlepszym mechanikiem został Marek Kamiński. 2. miejsce uzyskał Andrzej Lenda a 3. Tomasz Korczek. Mechanicy oprócz rozwiązywania testów z wiedzy teoretycznej rywalizowali w konkurencjach praktycznych: m.in. wymianie kasownika i wycieraczki na czas.