Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kraków: Kolejne remonty torowisk

infotram
19.07.2013 18:53

Około 140 milionów złotych ma kosztować seria remontów torowisk w centrum. Na ulicach wokół Plant Krakowskich będą modernizowane także jezdnie i przystosowywane do wprowadzania na nich ruchu jednokierunkowego (w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara). Powstanie też ścieżka rowerowa na pasie bliżej Plant oraz przystanki wiedeńskie dla tramwajów (ich konstrukcja polega na podniesieniu jezdni w rejonie przystanku do poziomu chodnika).
W tym roku miasto zamierza przeprowadzić modernizację torowiska na odcinku od ul. Piłsudskiego do teatru Bagatela. Zaplanowano na to zadanie 8 mln zł – 3 mln zł z budżetu, a 5 mln zł ze środków zaoszczędzonych po przetargu na budowę układu drogowego w rejonie Centrum Kongresowego przy rondzie Grunwaldzkim.
Projekt modernizacji odcinka Piłsudskiego – Bagatela ma być gotowy do końca sierpnia. Prace są zaplanowane na jesień tego roku. Po ich zakończeniu na tym fragmencie będzie wprowadzony ruch jednokierunkowy.
8 mln zł na to przedsięwzięcie jest traktowane jako część wkładu własnego miasta do całości zadania – serii remontów, które są szacowane na ok. 140 mln zł. Urzędnicy liczą, że Kraków otrzyma wysokie dofinansowanie tych inwestycji z funduszy unijnych.
– Przewidujemy, że może ono wynieść nawet w granicach 75 procent kosztów przedsięwzięcia. Takie są zapowiedzi w związku ze zwolnionymi środkami na inwestycje kolejowe – informuje wiceprezydent Krakowa Tadeusz Trzmiel.
Miasto złożyło już wniosek o wsparcie unijne. 26 lipca do Warszawy na rozmowy w tej sprawie do Centrum Unijnych Projektów Transportowych jedzie Jerzy Marcinko, pełniący obowiązki dyrektora Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.
– Jeżeli otrzymalibyśmy dofinansowanie w wysokości około 70 procent, to można byłoby dołożyć jeszcze remonty torowisk w sześciu innym miejscach, poza centrum – mówi dyr. Marcinko.
Prace musiałyby być przeprowadzone do 15 września 2015 roku. Część robót trzeba byłoby więc wykonać w przyszłym roku.
Pozostałe pieniądze potrzebne na zabezpieczenie wkładu własnego miasta mogą zostać wpisane w budżetach na lata 2014 i 2015. Urzędnicy liczą jednak, że dodatkowe środki zostaną zaoszczędzone przy okazji kolejnych gminnych przetargów.
ODCINKI DO REMONTU
* ul. Piłsudskiego – teatr Bagatela
* teatr Bagatela – biuro LOT przy ul. Basztowej
* LOT – Dworzec Główny
* węzeł drogowy przy Dworcu Głównym
* węzeł w rejonie kina Wanda
* część ul. Zwierzynieckiej (od Filharmonii do ul. Włóczków)
* ul. Starowiślna (od ul. Dietla do mostu Powstańców Śląskich wraz z węzłem przy ul. św. Wawrzyńca)
* ul. Na Zjeździe (rejon placu Bohaterów Getta)