Koniec I i początek II linii metra coraz bliżej
infotram
12.06.2006 12:49
Koniec I i początek II linii metra coraz bliżej
W ostatnich dniach maja Spółka Metro Warszawskie złożyła do Urzędu m.st. Warszawy dwa wnioski, dotyczące budowy II linii metra od stacji „Rondo Daszyńskiego”do stacji „Dworzec Wileński”. Oprócz tego podpisane zostały umowy z generalnym wykonawcą drugiego odcinka inwestycji budowy metra na Bielanach. W związku z tym warto nieco bliżej przyjrzeć się tym ruchom Metra, jak również samej II nitce podziemnej kolejki.
Pierwszy ze złożonych w Urzędzie Miasta wniosek dotyczył ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego. Drugi natomiast związany był z uwarunkowaniami środowiskowymi. Jest to pierwszy etap przygotowań do rozpoczęcia budowy II linii metra w Warszawie. Otrzymanie przedmiotowych pozwoleń jest niezbędne do ubiegania się przez Spółkę o pozwolenie na budowę.
O II linii metra słów kilka
II linia metra przebiegać będzie z Chrzanowa na drugą stronę Wisły do stacji Rembelińska. Docelowo pociągi zatrzymywać się będą na 20 stacjach: Chrzanów – Lazurowa – Powstańców Śląskich – Wola Park – Księcia Janusza –Moczydło –Płocka –Wolska – Rondo Daszyńskiego – Rondo ONZ –Świętokrzyska – Nowy Świat –Powiśle –Stadion – Dw. Wileński –Szwedzka –Targówek –Zacisze –Kondratowicza –Rembielińska. Jak wynika z powyższego stacja Świętokrzyska będzie miejscem przesiadek. To właśnie tu krzyżować mają się dwie warszawskie linie metra. Długość tej nitki ma wynosić około 20 kilometrów. W pierwszej kolejności zrealizowana zostanie środkowa część trasy, obejmująca odcinek miedzy stacjami Rondo Daszyńskiego i Dworzec Wileński. Jego długość to około 6 km. Zostanie tu zbudowanych 7 stacji (Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion, Dworzec Wileński). Jak wspomnieliśmy już powyżej po raz pierwszy w historii, jeżeli rzecz jasna uda się zrealizować te plany, metro przejedzie na zachodni brzeg Wisły. Tunel kolejki przebiegać będzie w okolicach Mostu Świętokrzyskiego, pierwszą stacją po tej stronie rzeki ma być Stadion.
Metro na Bielanach –rusza budowa kolejnego odcinka I linii
Także w ostatnim tygodniu maja Metro Warszawskie podpisało umowę na budowę stacji A21 Stare Bielany i A22 Wawrzyszew, jak również prowadzących do nich tuneli szlakowych B21 i B22. Jak już informowaliśmy na łamach InfoBusa pierwotnym zwycięzcą przetargu na te roboty została firma Warbud. Jednak po odstąpieniu przez nią od podpisania umowy w dniu 18 maja b.r. zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych można było uczynić to z konsorcjum firm Mostostal Warszawa S.A. – Acciona Infraestructuras, którego oferta oceniona została jako druga. Przedmiotowe prace mają zostać wykonane w ciągu niespełna 16 miesięcy. Szacowany koszt tego odcinka to 217 697 410 zł brutto.
Cały bielański odcinek pierwszej linii metra jest traktowany jako jedna inwestycja i podlega odpowiednim dla takiego traktowania procedurom. Inwestycja ta podzielona została na trzy etapy. Dla każdego z nich rozpisany był osobny przetarg i wybierany w nim był osobny wykonawca. Pierwszym etapem inwestycji na Bielanach jest odcinek od stacji Marymont do stacji Słodowiec, i stacja Słodowiec. Kolejnym etapem są stacje Stare Bielany i Wawrzyszew wraz z prowadzącymi do nich tunelami. Ostatnim tunel do stacji Młociny, sama stacja i węzeł komunikacyjny Młociny.
Poniżej prezentujemy stan przygotowania inwestycji na całym bielańskim odcinku metra.
Więcej z Działu Kontrakty
Gdański Projekt Komunikacyjny
02.06.2006
Łódź: Wymieniają słupy i trakcję
02.06.2006
Wrocław: Alstom inwestuje we Wrocławiu
26.05.2006
Łódź: Nowe tablice w tramwajach
26.05.2006
Gdyński tramwaj wodny
21.05.2006
Zgierz: O Kuraku zapomniano
21.05.2006
Poznań: Będą wymieniać tory
21.05.2006
Łódź: Awaria za awarią
21.05.2006
Łódź: Starych tramwajów czar
21.05.2006
Katowice: Tramwajowe stłuczki
21.05.2006
Powrót tramwaju do Olsztyna
14.05.2006
Warszawa: Metro drąży na Bielany
12.05.2006
Warszawa: Tramwajowy korek
12.05.2006
Poznań: Tramwaje wracają na Winogrady
12.05.2006
Łódź: Miasto w korku
12.05.2006
Łódź: Przejażdżka zabytkiem
12.05.2006
Kraków: Wysepka tramwajowej niezgody
12.05.2006
Warszawa: Dni Ziemi
05.05.2006
Więcej z Działu Przewoźnicy
Warszawa: Warszawiacy szturmują metro
15.05.2009
Warszawa: Metrem na Noc Muzeów
14.05.2009
Gdańsk: Pociąg lepszy niż tramwaj
13.05.2009
GOP: Badania komunikacji
13.05.2009
Koniec problemów Tramwajów Śląskich?
11.05.2009
Gera: Zabytkowa Tatra KT4D
08.05.2009
Chicago L
06.05.2009
Jadą tramwaje z Wiednia do Krakowa
06.05.2009
St. Petersburg: Wagonmasz w 2008 roku
05.05.2009
Warszawa: Tramwaje bez protestu
05.05.2009
Na Śląsku będą nowe tramwaje
29.04.2009
Toruń: Za ile minut będzie tramwaj?
28.04.2009
Więcej z Działu Producenci
Tramwaje Siemens Avanto
06.01.2009
Składy metra CAF
25.11.2008
Tramwaje Wagonmash St. Petersburg
16.06.2008
Poznań: Początek prywatyzacji HCP
23.04.2008
Stadler na Trako 2007
02.01.2008
Alstom na Trako
04.12.2007
PESA na Trako
27.11.2007
Chorzów: Alstom – Konstal odżywa
16.11.2007
FPS na Trako 2007
13.11.2007
Poznań: Puma pojeździ
26.09.2007
Bydgoska PESA dla MZK … Bydgoszcz
20.08.2007
Bydgoszcz: PESA zrobi tramwaje
16.08.2007
Kongres UITP 2007 – Alstom na plusie
26.06.2007
Premiera 118N na targach w Poznaniu
25.06.2007
Solaris będzie produkował tramwaje
24.06.2007
Poznań: Tramwaje dla Kijowa
29.05.2007
Gdynia: Ma wozić turystów bez załogi
28.03.2007
Więcej z Działu Infrastruktura
Warszawa: Tory utoną w trawie
04.02.2009
Kraków: Tramwaj czeka na system
29.01.2009
Kraków: Będzie nowe torowisko
28.12.2008
Krakowskie małe metro
16.12.2008
Kraków: Strażacy odebrali tunel
05.12.2008
Kraków: Otwarta Starowiślna
02.12.2008
Warszawa: Tramwajem do Łomianek
25.11.2008