Koniec dostaw dla MPK Częstochowa. Będą kary
Zakończyły siędostawy Twisów dla MPK Częstochowa. Ale to nie koniec. Przewoźnik zapowiadauruchomienie procedury, związanej z naliczaniem i egzekwowaniem kar zanieterminowe dostawy. Mogą one sięgać równowartości jednego składu.
Umowa na dostawę tramwajów została podpisana w styczniu 2018roku. Pierwszy wagon dotarł do Częstochowy w marcu br. Pierwotnie Twisty natrasy miały wyjechać na przełomie 2019 i 2020 roku. Tak się jednak nie stało. Stąddecyzja o uruchomieniu kar dla producenta. Dostawy zaplanowano na okres od majado października. Ale 2019 roku. A to oznacza prawie roczne opóźnienie wrealizacji kontraktu.
Zapisy umowne nie umożliwiają dostawy dodatkowego wagonu dlaMPK. W grę wchodzą bowiem rozliczenia finansowe, z których przewoźnik będziechciał skorzystać. Wszystko zatem wskazuje na to, że PESA będzie musiała karyzapłacić, choć można spodziewać się, że nie bez walki.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na pocieszenie warto dodać, że Częstochowa ma teraz jeden znajnowocześniejszych parków taborowych w Polsce. TWIST II to tramwaj ze 100%udziałem niskiej podłogi. Zastosowane w nim rozwiązania techniczne są wypadkowąwieloletnich doświadczeń zebranych w czasie eksploatacji pojazdówwcześniejszych generacji. Jak wiadomo w Częstochowie eksploatowane były jużwagony dostarczone przez PESĘ. To Twisty pierwszej generacji.