Komplet Moderusów Beta we Wrocławiu. Gamma wraca do Poznania
Dziś (31 października)trafił do MPK Wrocław ostatni z 10 Moderusów Beta. Łącznie w mieście są już62 takie wagony.
Przewoźnik przy tym przypomina, że nowe Moderusy mająspecjalnie wydzieloną przestrzeń w niskopodłogowej części pojazdu. Jest onadedykowana pasażerom na wózkach lub z wózkiem. Tramwaje mają też wyświetlacz znumerem linii na lewej burcie.
Przyjazd ostatniego z zamówionych wcześniej Moderusów Betakończy zarazem przygodę Moderusa Gamma z Wrocławiem.
Łącznie we Wrocławiu są już zatem wszystkie tramwaje ModerusBeta MF 24 AC. Dla Modertransu jest jeszcze jeden powód do zadowolenia. W ostatniejBecie dla MPK ostatni wózek tego tramwaju to jubileuszowy, tysięcznywyprodukowany przez firmę wózek.
Nowe wagony zastąpią wysłużone, stare tramwaje i zwiększąkomfort jady komunikacją miejską. Pierwsze pojazdy, a było ich 22 (były toMODERUS BETA MF 19 AC), pojawiły się w latach 2015-2017. W 2018 roku doWrocławia przyjechało 30 sztuk Moderusów z nowszej serii (MODERUS BETA MF 24AC). Następnie przewoźnik zamówił jeszcze 10 takich pojazdów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Inwestycja jest dofinansowana ze środków unijnych w ramachprojektu „Modernizacja floty taboru tramwajowego we Wrocławiu pod względempolepszenia efektywności energetycznej oraz zapewnienia dostępności dla osób oograniczonej sprawności poruszania się – Etap IA”. Wartość całkowitaprojektu to 310 529 490 zł, a dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej: 159000 000 zł.
„