Komplet gdańskich Swingów
infotram
02.01.2012 13:41
Komplet gdańskich Swingów
Gdańsk ma dziś bez wątpienia jeden z najlepszych i najnowocześniejszych tramwajowych parków taborowych w Polsce. Aż 67% wagonów to niskopdłogowce. Takim wynikiem nie może pochwalić się żaden inny przewoźnik w kraju. Kraków, który zajmuje drugie miejsc w tej klasyfikacji ma tylko 30% niskopodłogowych wagonów. Kolejne miasta to Elbląg –ok. 25%, Wrocław –ok. 24%, Warszawa –ok. 22% niskopodłogowców.
Z końcem ubiegłego roku zakończyły się dostawy Swingów dla ZKM Gdańsk. Jest ich 35. Pod względem nowoczesności i bezpieczeństwa taboru dla pasażera Gdańsk jest jednoznacznym liderem w kraju –mówi Prezes ZKM-u Jerzy Zgliczyński. Także dzięki Swingom, które jak mówią przedstawiciele gdańskiego magistratu, są wyposażone m.in. w system klimatyzacji, 9 kamer wewnętrznego monitoringu, przystosowane są do przewozu osób niepełnosprawnych. W Pesach zastosowano także system informacji pasażerskiej, który oprócz nazw przystanków wyświetla także mapki i zdjęcia okolic poszczególnych przystanków. Przypomnijmy, że za 35 tramwajów Gdańsk musiał zapłacić 305,5 mln zł. Co ciekawe każdy tramwaj nosi imię znanego Gdańszczanina. Wśród pesowych patronów są m.in. Jan Heweliusz, Jan Uphagen, Daniel Gabriel Fahrenheit, Alf Liczmański, Krzysztof Klenczon, Maciej Płażyński, Anna Walentynowicz czy gdański pirat Andrzej Sulewski. 29 grudnia odbyła się parada, która była zwieńczeniem dostaw Swingów. Oprócz tramwajów z Bydgoszczy Gdańsk systematycznie wprowadza do ruchu zmodernizowane wagony N8C, sprowadzone z Niemiec i remontowane w Modertransie. ZKM zakupił 46 takich pojazdów, w ruchu jest już 41 z nich.
Charakterystyka ogólna wagonów PESA 120NaG Swing:
•część pasażerska w 100% niskopodłogowa i wyposażona w skuteczne układy klimatyzacji, ogrzewania i wentylacji zapewniające dobre warunki podróżowania niezależnie od pory roku,
•przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych i poruszających się na wózkach inwalidzkich,
•wnętrze monitorowane, wyposażone w system informacji pasażerskiej,
•drzwi o szer. 1,3 m pozwalające na wygodną i szybką wymianę pasażerów,
•układ napędowy zapewniający płynny rozruch i hamowanie bez szarpnięć i gwałtownych zmian przyspieszenia,
•system wykrywania i likwidacji poślizgów, funkcjonujący we wszystkich fazach rozruchu i hamowania,
– wydzielona, klimatyzowana kabina motorniczego,
•możliwość rejestracji wszystkich parametrów pracy pojazdu i analizy danych.
Dane techniczne:
Długość tramwaju 30 m
Szerokość tramwaju 2,4 m
Liczba miejsc ogółem 245
w tym siedzących 40
Wózki napędowe 2 szt.
Wózek toczny 1 szt.
Maksymalna prędkość eksploatacyjna 70km/h
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022