Kolejne podejście do modernizacji gdańskiego wagonu 114Na

infotram
25.06.2012 12:44
ZKM Gdańsk po raz drugi ogłosił przetarg na modernizację wagonu 114Na o numerze taborowym 1501. W kwietniowym przetargu nie wyłoniony został wykonawca prac remontowych. Przewoźnik chce wykonać modernizację części czołowych wagonu, wnętrza przedziału pasażerskiego, drzwi, członu środkowego instalacji elektrycznej i elektronicznej oraz konstrukcji stalowej pudła. Zamontowane zostaną także wózki przekazane przez ZKM oraz instalacja systemu piaskowania. Prace modernizacyjne powinny zostać wykonane w ciągu sześciu miesięcy od dnia podpisania umowy. Oferty można składać do dnia 9 lipca 2012 roku. Kryteria wyboru to: cena –80%, gwarancja ślusarsko-mechaniczna –10% oraz gwarancja lakiernicza –10%.
114 Na (foto: Wikipedia)
Szczegółowy zakres prac modernizacyjnych to:
Modernizacja części czołowych
1. Zmiana designu tramwaju.
2. Naprawa sprzęgów pojazdu.
3. Nowe lustra zewnętrzne po prawej i lewej stronie pojazdu, ramię lusterka składane automatycznie realizowane z pulpitu motorniczego.
4. Nowa aranżacja wnętrza kabiny motorniczego z zastosowaniem wyłożeń tworzywowych.
5. Nowy pulpit motorniczego.
6. Nowy fotel motorniczego z możliwością ergonomicznego ustawiania jego parametrów.
7. Klimatyzacja kabiny motorniczego z przetwornicą zasilającą. Klimatyzacja zunifikowana z obecnie eksploatowanymi przez ZKM Gdańsk.
8. Nowe wygrodzenie kabiny motorniczego.
9. Nowe szyby przednia i boczne.
Wnętrze przedziału pasażerskiego:
1. Nowa aranżacja, bez luków dachowych (stare).
2. Szyby boczne przestrzeni pasażerskiej klejone z nowymi górnymi oknami uchylnymi.
3. Nowe oświetlenie przedziałów pasażerskich.
4. Naprawa poręczy dla pasażerów.
5. Nowe szklane wiatrołapy przy drzwiach.
6. Nowe fotele pasażerskie mocowane wyłącznie do ścian bocznych ułatwiające proces sprzątania wnętrza (zunifikowanie z obecnie eksploatowanymi przez ZKM Gdańsk).
7. Nagrzewnice wnętrza w członach skrajnych zabudowane pod fotelami pasażerskimi (standard ZKM Gdańsk).
8. Wyłożenie wnętrza tj. sufitu oraz ścian bocznych nowymi płytami i profilami tworzywowymi.
9. Na całej długości tramwaju nowa wykładzina podłogowa antypoślizgowa, zgrzewana. Wykładzina zachodzi na ściany boczne do wysokości max 100 mm.
10. Nowy pulpit manewrowy w ostatnim członie wagonu.
Drzwi pasażerskie:
1. Modernizacja układu napędowego drzwi wraz z zastosowaniem zunifikowanych w ZKM Gdańsk sterowników.
2. Drzwi pasażerskie wyposażone w nowe uszczelnienia elastyczne.
3. Naprawa obudów mechanizmów sterowania drzwi pasażerskich.
Człon środkowy.
1. Naprawa poręczy dla pasażerów.
2. Nowe szklane wiatrołapy.
3. Nagrzewnice części środkowej zlokalizowane pod stopniami pasażerskimi.
4. Niski człon należy wyposażyć w stanowisko mocowania wózka inwalidzkiego.
5. Sygnalizacja i przyciski dla osób niepełnosprawnych wewnątrz i na zewnątrz pojazdu.
6. Renowacja harmonii przegubów wraz z zainstalowaniem nowych układów szczotek uszczelniających okolice przegubów.
7. Przeguby kulowe –nowe wkładki ślizgowe powierzchni sferycznej.
Instalacja elektryczna i elektroniczna –zakres prac:
1. Montaż przekazanego przez ZKM Gdańsk nowego odbieraka prądu.
2. Montaż przekazanego przez ZKM Gdańsk rejestratora parametrów jazdy. Miejsce montażu wewnątrz pojazdu wg ustaleń z Zamawiającym.
3. Pomiar rezystancji izolacji wszystkich kabli wysokonapięciowych. Kable o zaniżonej oporności izolacji poniżej 5 MΩ–wymiana na nowe.
4. Nowe tablic podłogowe TZS i TZH.
5. Przegląd i konserwacja wszystkich pozostałych tablic prądowych i sterowniczych.
6. Przegląd i ewentualna naprawa sterowników chooperowych.
7. Nowe wiązki instalacji oświetleniowej w sufitach.
8. Montaż podświetlanych odblasków bocznych.
9. Uruchomienie napędów, instalacji sterowniczych i sygnalizacyjno –oświetleniowych.
10. Przegląd, konserwacja i ewentualna naprawa przetwornic statycznych.
Montaż przekazanych przez ZKM Gdańsk wózków napędowych.
114 Na (foto: Wikipedia)
Montaż instalacji systemu piaskowania.
1. Piaskowanie realizowane przez pierwszą oś pojazdu.
2. Dozowanie piasku sterowane automatycznie, sprzężone z układem antypoślizgowym oraz manualnie przez motorniczego.
Konstrukcja stalowa pudła.
1. Przegląd stanu oblachowania –wymiana wszystkich skorodowanych blach na nowe.
2. Kabina motorniczego oraz czoło tylne wyposażone w klatki bezpieczeństwa.
3. Modernizacja obsad okien umożliwiającą proces wklejenia szyb bocznych.
4. Skrzynia akumulatorowa –wymiana na nową.
5. Nowe stopnie wejściowe pasażerów pokryte blachą aluminiową tzw. Łezkową.
6. Wzmocnienia boczne pod mocowanie foteli pasażerskich.
7. Wyłożenia wnętrza nadwozia izolacją termiczną i antyakustyczną.
8. Wszelkie elementy podwozia pudeł pokryte konserwacją firmy Valvoline.
9. Lakierowanie pojazdu lakierami akrylowymi wysokiej jakości w kolorystyce zgodnej z ustaleniami z Zamawiającym.
Instalacja elektroniczna – zakres prac:
1. Komputer monitoringu z dyskiem 160 GB z oprogramowaniem i licencją na 8 kamer, miejsce montażu wg uzgodnień z Zamawiającym –zunifikowany z obecnie eksploatowanym przez ZKM Gdańsk (komputer Giantec ZITO 1308, oprogramowanie ALNET).
2. Kamery –kolorowe, minimum 600 linii, obiektyw 3,6 mm w obudowach kopułkowych, wandaloodpornych. Kamery rozmieszczone równomiernie w przestrzeni pasażerskiej, plus jedna kamera umieszczona w kabinie motorniczego z polem obserwacji motorniczego.
3. Dodatkowa kamera szt. 1 kolorowa min. 540 linii (rurkowa) umieszczona w pulpicie motorniczego z polem obserwacji toru jazdy.
4. Monitor dotykowy monitoringu LED 7”z podświetleniem LED’owym zamontowany w kabinie motorniczego.
5. Radiotelefon – zunifikowany z obecnie eksploatowanym przez ZKM Gdańsk (SEPURA model SRG3900).
6. Tablice zewnętrzne LED’owe wysokiej jakości, generujące treść z użytkowanego przez Zamawiającego oprogramowania.
7. Tablica czołowa o rozdzielczości 16×112 pkt. wyświetlająca numer linii i kierunek 1 szt.
8. Tablice boczne o rozdzielczości 16×84 pkt. wyświetlające numer linii i kierunek 3 szt.
9. Tablica tylna o rozdzielczości 16×28 pkt. wyświetlająca numer linii 1 szt.
10. Kasowniki elektroniczne dwusystemowe szt. 6 łączące w sobie funkcje oznaczania ważności biletów papierowych oraz rejestracji biletów elektronicznych (bezstykowych) pracujących w wielu systemach (bilet czasowy, terminowy, wieloprzejazdowy). Kasownik w obudowie wandaloodpornej, wyposażony w wyświetlacz LCD min. 2×16 znaków z podświetleniem, podglądem czasu i daty przejazdu oraz komunikatów specjalnych dla pasażerów (kasownik R&G KRG-6KM, sterownik SRG-4000).
11. Do podłączenia urządzeń (radiotelefon, GPS i WiFi) należy wykorzystać istniejące anteny umieszczone na dachu w przednim członie pojazdu.