Koleje podejście MPK Łódź do zakupu używanych dwukierunkowców

infotram
20.02.2013 15:19
MPK Łódź po raz kolejny ogłosiło przetarg na zakup używanych wagonów tramwajowych. Tym razem zamówienie obejmuje 24 pojazdy i zostało podzielone na cztery części. Wagony mają być dwukierunkowe, ośmioosiowe i przegubowe, dostosowane do kursowania po torach z prześwitem 1000 mm i zasilania 600VDC (+20%-30%) z możliwością przystosowania do sieci z biegunem ujemnym w przewodzie jezdnym. Dopuszczalna długość pojazdu to od 26 do 28 m, szerokość 2,3 –2,4 m. Tramwaje muszą posiadać cztery wózki. Średnica kół 681 mm/600 mm, masa własna około 40t. Tramwaj musi pomieścić na swój pokład co najmniej 50 pasażerów na siedząco i 100 na stojąco. Wysokość podłogi od pgs to 800-900 mm. Pojazdy powinny być napędzane dwoma silnikami 150kW. Wymagane są także: systemy hamulcowe: elektrodynamiczny, elektromagnetyczny szynowy, elektrohydrauliczny tarczowy (postojowy) oraz napęd trakcyjny: przekształtnik DC/DC (chopper). MPK przewiduje, że maksymalny okres eksploatacji tych tramwajów wyniesie 30 lat.
Duewag M8C w Bielefeld (foto: Wikipedia)
Jak wspomnieliśmy zamówienie zostało podzielone na cztery części:
1) Część I: zakup 2 sztuk używanych, dwukierunkowych, ośmioosiowych, przegubowych wagonów tramwajowych,
2) Część II: zakup 2 sztuk używanych, dwukierunkowych, ośmioosiowych, przegubowych wagonów tramwajowych,
3) Część III: zakup 10 sztuk używanych, dwukierunkowych, ośmioosiowych, przegubowych wagonów tramwajowych,
4) Część IV: zakup 10 sztuk używanych, dwukierunkowych, ośmioosiowych, przegubowych wagonów tramwajowych.
Oferty na dostawę wagonów można składać do 8 kwietnia 2013 roku. Jedyne kryterium wyboru stanowi cena. MPK Łódź chce zastąpić używanymi wagonami najstarsze osiemsetpiątki.