Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Już cztery Swingi w Toruniu

infotram
19.11.2014 10:48
W dniu dzisiejszym, 19 listopada 2014 roku, bydgoska PESA dostarczyła kolejny pięcioczłonowy tramwaj typu SWING do Torunia. Wagon otrzymał, a jakże, kolejny numer boczny 304. Tak jak informowaliśmy na łamach InfoTram do końca roku mają dotrzeć do Torunia jeszcze dwa tramwaje 5 –członowe. W sumie przewoźnik zakupił sześć 5 – członowych i sześć 3 –członowych Swingów. Tramwaje krótsze mają dotrzeć do MZK w przyszłym roku.
I przypomnijmy. Łączna wartość projektu to 92 mln zł. Zastosowane w pojazdach rozwiązania techniczne sprzyjają oszczędzaniu energii i obniżeniu kosztów eksploatacji. Istotną kwestią jest bezpieczeństwo nowego taboru. Podłoga w wagonie została wyłożona wykładziną antypoślizgową, a na całej długości znajdują się uchwyty i poręcze umożliwiające pasażerom utrzymanie równowagi w czasie jazdy. Nie ma ostrych krawędzi i innych elementów mogących spowodować urazy. Pojazd jest wyposażony w system informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym, a przystanki będą zapowiadane. Są też liczniki pasażerów, dzięki którym układanie rozkładów jazdy ma być bardziej efektywne.
Czwarty toruński Swing (foto: MZK Toruń)Czwarty toruński Swing (foto: MZK Toruń)Czwarty toruński Swing (foto: MZK Toruń)Czwarty toruński Swing (foto: MZK Toruń)Czwarty toruński Swing (foto: MZK Toruń)
Wszystkie wagony zostaną przystosowane do poruszania się po sieci o torach 1000 mm, wszystkie będą też w 100% niskopodłogowe. Od tradycyjnego Swinga, znanego chociażby z Warszawy, odróżnia ich brak skosów. Takie rozwiązanie PESA stosowała już przy produkcji wagonów dla Szeged. Co jeszcze? Swing to tramwaj w 100% niskopodłogowy, przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, starszych czy podróżujących z wózkami. Do ich dyspozycji będzie rampa, zapewniający swobodny wjazd i wyjazd z wagonu. Nie zabraknie też klimatyzacji, co ważne także w przedziale pasażerskim. W jednoprzestrzennym tramwaju nad bezpieczeństwem pasażerów czuwać ma system monitoringu. Wózki Swinga dla Torunia posiadają klasyczne osie, będące sprawdzonym rozwiązaniem, zapewniającym prostotę obsługi podczas codziennej eksploatacji. Komfort jazdy zapewnia zawieszenie, które posiada dwa stopnie usprężynowienia. Zastosowane falowniki umożliwią rekuperację energii podczas hamowania, co sprawia, że koszty eksploatacji tramwaju są niższe. Nowy Swing jest efektem współpracy producenta z przewoźnikiem, a także wieloletnich doświadczeń PESY w budowie tramwajów.
Przypomnijmy też, że MZK Toruń ogłosił przetarg na dostawę 4 dwukierunkowych wagonów, rzecz jasna niskopodłogowych.