Już 24 mln zł na remonty poznańskich torowisk w 2017 r.
W 2017 roku miastoPoznań wydało łącznie 24 mln zł na remonty infrastruktury torowo-sieciowej, akolejne 10 mln zł kosztować będzie jej bieżące utrzymanie. We wtorek ruszadrugi etap ostatniego dużego remontu zaplanowanego na ten rok.
Jak podkreślił Ryszard Bączkowski z urzędu miasta, władzePoznania na remonty torowisk przeznaczyły w tym roku łącznie 24 mln zł. Jakmówił, z tych środków udało się wyremontować m.in. torowisko na ul. KrólowejJadwigi, które oddano do użytku na początku września, oraz torowisko na ul. 28Czerwca 1956 r. na odcinku od Hetmańskiej do pętli Dębiec.
„Odnowiono też węzeł rozjazdowy Bałtyk, wymienionozwrotnice na Mielżyńskiego, Fredry, Fortecznej i Strzeleckiej, jak równieższyny łukowe na pl. Wielkopolskim oraz u zbiegu ulic Winogrady-Murawa.Wyremontowane zostały też przejazdy na ul. Przybyszewskiego, Krańcowej i ArmiiPoznań, gdzie zastosowano płyty tłumiące hałas” – wskazał Bączkowski.Dodał, że bieżące utrzymanie tych torowisk to koszt kolejnych 10 mln zł.
We wtorek ruszy natomiast drugi etap ostatniego dużegoremontu zaplanowanego na ten rok, czyli przebudowa torów na ul. Dąbrowskiego.”Remont torowiska na ul. Dąbrowskiego od ul. Mickiewicza do RynkuJeżyckiego ruszył 18 września w związku ze złym stanem torowiska. Na odcinkutym tramwaje musiały poruszać się z prędkością nie większą niż 15km/h. Stantorowiska na tym fragmencie był krytyczny. Torowisko nie przeszło generalnegoremontu od czasu powstania w latach 60. Remonty bieżące były wykonywane wlatach 80., a w ostatnim czasie naprawy odbywały się jedynie na zasadziedziałań w trybie awaryjnym” – zaznaczył Bączkowski.
Koszt tej inwestycji to ok. 2,5 mln zł. Dyrektor technicznyMPK Poznań Sp. z o.o. Marek Grzybowski poinformował, że pierwszą część remontutego torowiska udało się zakończyć w planowanym terminie.
„Remont, który prowadzimy, polega nie tylko na wymianieszyn i podkładów, ale również ingeruje w podłoże. Wymieniamy konstrukcjętorowiska, która była niezmieniana od 40 lat. Torowisko będzie pokryte masąbitumiczną, co w znacznym stopniu ograniczy emisję hałasu, na który skarżą sięokoliczni mieszkańcy. Wykonane prace zwiększą poziom bezpieczeństwa i komfortprzejazdu, a tramwaje będą mogły jeździć znacznie szybciej” – zaznaczyłGrzybowski.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jak dodał, we wtorek rozpoczną się prace po północnejstronie ulicy. Inwestycja, jak zapewniają władze miasta, została zaplanowanadwuetapowo po to, aby utrzymać przejezdność w ul. Dąbrowskiego.
Przywrócenie normalnego ruchu na tym odcinku planowane jestna drugą połowę listopada.
„