Jest wykonawca tramwaju do Górki Narodowej
Krakowski ZIKiTwyłonił wykonawcę na opracowanie dokumentacji projektowej i budowę liniitramwajowej z osiedla Krowodrza Górka do Górki Narodowej.
Koszt inwestycji wyniesie 326 mln 225 tys. zł. Przetargwygrało konsorcjum Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR iPrzedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR-KRAK. Podpisanie umowynastąpi najwcześniej za miesiąc po zakończeniu kontroli uprzedniej w UrzędzieZamówień Publicznych. Taka procedura musi być zapewniona, ponieważ przetargprzekracza 20 mln euro.
Tramwaj na Górkę Narodową jest szczególnie oczekiwany przezmieszkańców północnego Krakowa, którzy liczą na lepsze skomunikowanie z centrummiasta. Jak pokazał przykład innych dużych osiedli – Kurdwanowa i Ruczaju,szybki tramwaj jest najlepszym rozwiązaniem komunikacyjnym na takich trasach.
Wykonawca wyłoniony w przetargu będzie miał za zadaniewykonanie projektu inwestycji, uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych,budowę nowego odcinka linii tramwajowej wraz z układem drogowym orazprzeprowadzenie prób i testów na wybudowanej infrastrukturze. Pięciokilometrowatrasa poprowadzi przez osiedla Krowodrza Górka, Prądnik Biały, ul.Pachońskiego, ul. Bociana do Górki Narodowej.
Inwestycja obejmuje m.in. budowę i rozbudowę torowiskatramwajowego wraz z budową (przebudową) przystanków tramwajowych, peronów izatok autobusowych oraz budowę siecitrakcyjnej. W zakres prac wchodzi także przebudowa pętli tramwajowo-autobusowejKrowodrza Górka, budowa pętli tramwajowo-autobusowej Górka Narodowa z budynkiemdworcowym który będzie harmonijnie połączony z zadaszeniem nad peronamiautobusowymi, dojściem do budynku oraz strefą wejściową od strony peronów, atakże budowa trzech parkingów w systemie „P&R”: w rejonie pętlitramwajowej Krowodrza Górka, przy skrzyżowaniu z ul. Pachońskiego oraz przypętli końcowej Górka Narodowa.
W ramach inwestycji zostanie także uruchomiony obszarowysystem sterowania ruchem, który będzie odpowiadał za to, aby tramwaj miał pierwszeństwona skrzyżowaniach.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Budowa tej linii to dobre wieści również dla kierowców. Wramach zadania przebudowane zostaną ulice Pachońskiego, Siewna, Bociana orazpowstanie nowy odcinek drogi na osiedlu Górka Narodowa – od projektowanegoskrzyżowania z ul. Banacha do al. 29 Listopada. Nie zapominajmy również otrzech parkingach P&R.
Rozbudowa układu drogowego to także budowa nowych obiektówinżynierskich, np. tunelu w ciągu ul. Opolskiej, estakady nad doliną Sudoł,kładki dla pieszych nad trasą KST (na wysokości ul. Szopkarzy i Danka), mostówna rzece Białucha i na potoku Bibiczanka oraz tunelu pod linią kolejową, którymporuszał będzie się nie tylko tramwaj, ale też rowerzyści i piesi.
„