Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jest przetarg na budowę linii tramwajowej we Wrocławiu

infotram
03.10.2016 09:01

WrocławskieInwestycje ogłosiły przetarg na budowę trasy tramwajowej na ul. Hubskiej.Chodzi o odcinek między ulicami Glinianą i Dyrekcyjną. W ramach planowanejinwestycji ma też być wymieniona nawierzchnia na ul. Dyrekcyjnej.

Nowe torowisko na Hubskiej to ważne udogodnienie dlakomunikacji miejskiej. Jadące z Gaju tramwaje obecnie kursują przez ulicęGlinianą i w stronę centrum przebijają się wąskim wiaduktem nad ul. Stawowąkorzystając z tego samego torowiska, którym jeżdżą linie obsługujące ul. Ślężną,od Parku Południowego. Dzięki połączeniu przez Hubską lepiej będzie możnawykorzystać torowisko na Pułaskiego i Małachowskiego-Piłsudskiego.

W ramach planowanej inwestycji ma powstać wydzielonetorowisko tramwajowe na odcinku między Glinianą a Dyrekcyjną. Wydzielone będątakże pasy ruchu dla reszty pojazdów, w tym również ścieżki rowerowe. Pieszychpowinny ucieszyć nowe chodniki, a zwłaszcza nowe oświetlenie. Ponieważ projektpolega głównie na rozbudowie linii tramwajowej nie sposób nie wspomnieć o dwóchnowych przystankach wiedeńskich, czyli takich jak na ul. Krupniczej, peron jestprzedłużeniem chodnika i równocześnie wyspą spowalniającą ruch samochodowy.

Poza przebudową Hubskiej planowane jest także odnowienienawierzchni na ul. Dyrekcyjnej, na odcinku od Hubskiej do powstającego centrumhandlowego. Ważne jest także to, że inwestycja swoim zakresem ma objąć jezdniei torowisko pod wiaduktem kolejowym między Dyrekcyjną i Małachowskiego.

Jak się dowiadujemy we Wrocławskich Inwestycjach wedługwstępnych założeń realizacja inwestycji miałaby być prowadzona przez całyprzyszły rok i zakończyć się w II kwartale 2018 r. Przy czym prace najbardziejutrudniające ruch, mowa zwłaszcza o ul. Dyrekcyjnej i przejeździe podwiaduktem, powinny trwać nie dłużej niż trzy miesiące i zaplanowane są na okreswakacyjny. Terminy przeprowadzenia robót jest obok ceny, jednym z kryteriówprzetargu.