Jest pierwszy Swing dla Kaliningradu
infotram
16.12.2012 13:13
Jest pierwszy Swing dla Kaliningradu
W piątek, 14 grudnia, w Toruniu, PESA pokazała pierwszego Swinga 121 NaK dla Kaliningradu. To wagon zbudowany specjalnie pod kątem rynku rosyjskiego. Wybraliśmy Toruń jako miejsce prezentacji, ponieważ jest tu taki sam rozstaw szyn i napięcie w sieci jak w Kaliningradzie –powiedział Tomasz Zaboklicki, szef PESY. Ponadto oba miasta są partnerami. To pierwszy wagon wyprodukowany dla Rosji. Do Kaliningradu pojedzie we wtorek wieczorem. Po przybyciu na miejsce czekają go półroczne testy. Jeżeli spodoba się Rosjanom PESA ma szansę na dostawę kolejnych wagonów. Kaliningrad chce wymienić 40 tramwajów, to łakomy kąsek dla polskiego producenta.
Rosyjski Swing jest trzyczłonowy, oparty na dwóch wózkach napędowych –tłumaczył Robert Szot, szef marketingu krajowego lekkich pojazdów szynowych w PESIE. Jego długość to 19,35 m. Na swój pokład może zabrać 137 pasażerów, z czego na miejscach siedzących może podróżować 27 osób. Cztery siedziska są rozkładane. Tramwaj jest wyposażony w cztery silniki o mocy 105kW każdy. Jego prędkość maksymalna to 70 km/h. Jest klimatyzowany, zarówno w części pasażerskiej jak i kabinie motorniczego, niskopodłogowy, wyposażony w szerokie przejścia, umożliwiające swobodną wymianę pasażerów –dodaje Robert Szot. Został wyposażony w nowoczesne systemy informacji pasażerskiej, zarówno wizualnej, jak i głosowej. A wszystko jakby z warszawskiego Swinga…Malatura też jakby znajoma.
Zdobywając kolejna kontrakty, na dostawę nie tylko wagonów tramwajowych, ale także pociągów, tworzymy nowe miejsca pracy –mówi Tomasz Zaboklicki. Wiele podzespołów i komponentów, które wykorzystujemy pochodzi z naszego regionu i kraju –dodaje. Przypomnijmy, że PESA ostatnio wygrała przetarg na dostawę 30 Twistów dla Tramwajów Śląskich. Największym jednak zamówieniem będzie to z DB. Dzięki niemu polski producent staje się liczącym się graczem na europejskim rynku transportu szynowego.
Jak wspomnieliśmy pierwszy „rosyjski”Swing trafi do Kaliningradu. W tym mieście w tabor tramwajowy nie inwestowano od wielu lat. Do wymiany jest znaczna część parku taborowego –40 wagonów. Gdyby PESA zdobyła kontrakt na dostawę kolejnych wagonów, jej pozycja stałaby się niewątpliwie jeszcze mocniejsza. Szansa jest spora, ponieważ polski produkt jest tańszy od zachodniej konkurencji.
Wizyta kaliningradzkiego Swinga w Toruniu była wizytą czysto roboczą. Skład nie zabierał pasażerów, mimo, iż wyjechał na trasę z zajezdni przy ul. Sienkiewicza do Motoareny i z powrotem. Pracownicy PESY testowali w tym czasie m.in. hamulce, przyśpieszenie i inne właściwości jezdne wagonu. Kolejna prezentacja wagonu odbędzie się w poniedziałek, 17 grudnia, w Bydgoszczy.
Dane techniczne 121NaK
Producent
|
PESA Bydgoszcz S.A.
|
Długość
|
19,35m
|
Rozstaw szyn
|
1000 mm
|
V max
|
70 km/h
|
Silniki
|
4x105kW
|
Niska podłoga
|
100%
|
Klimatyzacja
|
Kabina motorniczego &część pasażerska
|
Miejsca ogółem
|
137
|
Miejsca siedzące
|
23+4
|
Drzwi
|
4 (1-2-2-1)
|
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022