Jedziemy tramwajem na Tarchomin
infotram
11.02.2013 13:38
Jedziemy tramwajem na Tarchomin
Ostatnie tygodnie to wielka dyskusja o tramwaju na Tarchomin. Byliśmy na otwarciu nowej linii, w świetle kamer, z Prezydent Hanną Gronkiewicz-Waltz, urzędnikami i zaproszonymi gośćmi. I owszem ten kurs cieszył się sporą frekwencją. Niestety większość pozostałych już nie. Sprawdziliśmy. Jeszcze linia nr 2 na dobre nie zaczęła wozić pasażerów a już pocięta została jego częstotliwość. Na tramwaj w szczycie czekamy 8 minut, poza nim 10. Sytuacja ta zmieniła się w tym tygodniu, kiedy na Mazowszu skończyły się ferie. Częstotliwość linii nr 2 wzrosła ponownie do 5 minut. Ale poza szczytem tramwaje podjadą na przystanek co 10, a nie jak w pierwszym tygodniu kursowania co 7 minut.
Na przejażdżkę tramwajem na Tarchomin wybieramy kurs pod koniec szczytu popołudniowego. Jeszcze ferie. Na Młocinach jesteśmy o 18:35. Najbliższy tramwaj na Tarchomin odjedzie o 18:41. Czekamy sześć minut, tramwaje podjeżdża punktualnie. Wysiada 11 osób. Przypomnijmy, że dwójka jest obsługiwana przez Swingi Duo, którymi spokojnie może podróżować 150 osób. 11 to trochę mało. W drogę powrotną, do krańca Stare Świdry udaje się jednak tylko 9 osób. Dziwi to tym bardziej, że przecież o tej porze mieszkańcy Tarchomina powinni wracać do domów. Być może wracają, ale nie tramwajem. Przystanek Zajezdnia Żoliborz. Żadne drzwi Swinga nie otwierają się. Nikt nie wysiada, nikt też nie wsiada. Dwie osoby wysiadają na Świderskiej. Do krańca Stare Świdry dociera 7 pasażerów. Pięć osób korzysta z autobusów linii 211 i 516. Ten tramwaj to porażka –mówi nam jeden z nich. Ale przynajmniej nie ma tłoku – dodaje. Czekamy kilka minut i ruszamy w drogę powrotną. Rzeczywiście tłoku nie ma. Jadą dwie osoby. Obie na całej długości trasy. A może Warszawa powinna zastanowić się nad zakupem krótszych tramwajów do obsługi linii na Tarchomin. Ot chociażby takich jak ten, który od miesiąca jeździ po Kaliningradzie. Trzyczłonowych.
Zestawienie pasażerów w kursach Metro Młociny (18:41) –Stare Świdry i Stare Świdry (19:07) –Metro Młociny
Przystanek
|
Liczba pasażerów wsiadających
|
Liczba pasażerów wysiadających
|
Liczba pasażerów po wymianie pasażerskiej
|
Metro Młociny
|
9
|
–
|
9
|
Zajezdnia Żoliborz
|
0
|
0
|
9
|
Świderska
|
0
|
2
|
7
|
Stare Świdry
|
–
|
7
|
–
|
Przystanek
|
Liczba pasażerów wsiadających
|
Liczba pasażerów wysiadających
|
Liczba pasażerów po wymianie pasażerskiej
|
Stare Świdry
|
2
|
–
|
2
|
Świderska
|
0
|
0
|
2
|
Zajezdnia Żoliborz
|
0
|
0
|
2
|
Metro Młociny
|
–
|
2
|
–
|
Na Młociny wrócimy, żeby sprawdzić, czy po feriach sytuacja zmieniła się.
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022