Jeden łódzki NF6D zjechał z trasy W-Z

infotram
07.08.2018 14:18

Po licznychpostulatach z ubiegłego tygodnia, „przerzuciliśmy” jeden wagon NF6D zlinii 14 na 11A. Wagony z Bochum już nie tylko będą kursować po trasie W-Z – poinformowałoMPK-Łódź.

Przewoźnik podał też, co dzieje się z pozostałymi wagonami,które już dotarły z Niemiec. Część z nich kursuje na linii 14, a część jest dostosowywanado łódzkich standardów m.in. w zakresie informacji pasażerskiej czy polaryzacjiw Zakładzie Techniki. Łączenie MPK zakupiło 34 takie wagony.

Tramwaje z Bochum będą sukcesywnie poddawane drugiemuetapowi modernizacji. Będzie ona obejmowała m.in. wyposażenie wagonów wprzesuwane okna (pojazdy podobnie jak w Bochum nie będą miały klimatyzacji)oraz oddzielne drzwi dla motorniczego (specjaliści z MPK jeszcze analizują, czyjest to technicznie możliwe). Podczas tej modernizacji pojazdy zostanąprzemalowane w barwy typowe dla łódzkiego MPK.

Tramwaje typu NF6D sprowadzane z Bochum kosztują między 50 a100 tys. euro (dla porównania nowa PESA kosztuje ok. 8 mln zł), a za wszystkie34 pojazdy NF6D łódzkie MPK zapłaciło 3,1 mln. euro.