Jazzy z nową informacją pasażerską. Białe wyświetlacze

infotram
25.09.2023 12:45

Na warszawskich torach można już zobaczyć krótkiego Jazza z wymienioną informacją pasażerską.

Tramwaje są wyposażana w białe wyświetlacza, znane już z nowszych pojazdów.

Prace trwają

Prace mają postępować stopniowo i według wcześniejszych zapowiedzi Tramwajów Warszawskich potrwać do 2024 roku.

"Producent tramwajów - Pesa - w ramach usuwania wad seryjnych w tramwajach typu Jazz wymieni i zmodernizuje systemy informatyczne. Chodzi m.in. monitoring, system informacji dla pasażerów czy emisji reklam. Po pewnym czasie od rozpoczęcia eksploatacji tych tramwajów okazało się, że te systemy zawodzą, a z czasem zupełnie przestały działać. Wprowadziliśmy rozwiązanie tymczasowe, w postaci wyposażenia tramwajów w tradycyjne tablice z numerami linii. Z producentem uzgodniliśmy sposób usuwania wad seryjnych niewłaściwie działających systemów. Będą one dostosowane do najnowszych standardów informatycznych - a nie z czasów, gdy zamawialiśmy przed 2015 r" – mówił PAP na początku 2023 roku rzecznik Tramwajów Warszawskich Maciej Dutkiewicz.

Zgodnie z zapowiedziami przewoźnika usunięte zostaną wady seryjne w dwóch rodzajach Jazzów. W wersji krótkiej jest ich 30. I w wersji długiej 50.

Warszawiacy podróżujący tramwajami przyzwyczaili się do tego, że w tramwajach Jazz, zamiast nowoczesnych wyświetlaczy informacji pasażerskiej, są tradycyjne tablice z numerem linii i trasą. Taki stan rzeczy obowiązuje już od dłuższego czasu. Wreszcie Tramwajom Warszawskim udało się dogadać z producentem firmą Pesa i widać już pierwsze efekty.

Nową informację pasażerską dostarcza firma SIMS. Projekt modernizacji obejmuje wymianę czterech systemów w tramwajach. To: system Informacji Liniowej, system Monitoringu, system zliczania pasażerów oraz system reklamowy. W ramach zadania zostanie również dostarczone oprogramowanie centralne do zarządzania systemami, zintegrowane z autorskim oprogramowaniem Tramwajów Warszawskich o nazwie SILOS. Dzięki temu będzie możliwe kompleksowe zarządzanie wszystkimi systemami w tramwajach, co ma zwiększyć ich efektywność i niezawodność.