Jazz z homologacją

infotram
31.07.2014 15:03
25 lipca Jazz otrzymał homologację –poinformował nas Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich. Obecnie wagon jest w trakcie odbiorów technicznych –dodał. To pierwszy z partii 45 wagonów jakie PESA produkuje dla stolicy. To także właśnie Tramwaje Warszawskie jako pierwszy przewoźnik dostały od bydgoskiego producenta taki tramwaj. Wcześniej do stolicy dostarczone zostały już dwukierunkowe wagony z PESY, ale były to Swingi. Po zakończeniu odbiorów technicznych wagon zostanie wpisany na stan taboru przewoźnika. Pierwsze jednostki posłużą za nauki jazdy.
PESA Jazz (źródło: YouTube)
Jak już wielokrotnie informowaliśmy na łamach InfoRail Jazz to jeden z najnowocześniejszych wagonów w Europie. Zastosowane tu rozwiązania są wypadkową wieloletnich doświadczeń zebranych w eksploatacji pojazdów PESY pierwszej, drugiej i trzeciej generacji, a także przetargowych wymagań Tramwajów Warszawskich. Przede wszystkim wagon będzie posiadał całkowicie płaską podłogę. A to dzięki zastosowaniu bezosiowych wózków jezdnych. Wysokość podłogi od poziomu główki szyny to tylko 350 mm. To znaczne ułatwienie dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, a także starszych i matek z dziećmi. Z myślą o nich w wagonach zamontowane zostaną wysuwane platformy, przy drzwiach przy kabinach motorniczego, po obu stronach pojazdu. Wagon będzie wyposażony w 6 drzwi –4 dwupłatowe i 2 pojedyncze. Wszystkie miejsca siedzące zostaną ustawione równolegle do kierunku jazdy. Nie będzie już skośnych siedzisk, znanych ze Swingów, a jedynie fotele ustawione wzdłuż ścian wagonu. Nowy Jazz DUO zabierze na swój pokład 207 pasażerów. To o 9 osób więcej niż Swing. Na miejscach siedzących będzie podróżować 28 osób. Tramwaje będą klimatyzowane, z informacją pasażerską, znaną ze Swingów, z ekranami LCD, na których pojawiać się mogą, oprócz trasy, inne informacje czy reklamy. Będzie też monitoring oraz urządzenia liczące pasażerów.

Liniowo wagony mają w pierwszej kolejności kursować na liniach nowobudowanych, oddawanych do eksploatacji etapami oraz modernizowanych.