Jazz na dniach zacznie wozić pasażerów
infotram
28.10.2014 15:39
Jazz na dniach zacznie wozić pasażerów
18 godzin jazdy bez awarii zaliczone. Warszawski Jazz przeszedł ten etap jazd testowych i może zacząć wozić pasażerów. Ma to nastąpić na dniach. Przed wagonem kolejny etap jazd testowych, a mianowicie 5 tysięcy km bez awarii z pasażerami. Dopiero wówczas Tramwaje Warszawskie będą mogły odebrać wagon. Zanim jednak wagon zabierze na swój pokład pasażerów musi przejść pomyślnie jeszcze odbiory systemów informatycznych. Kiedy to nastąpi nie wiemy, udało nam się dowiedzieć, że może to potoczyć się bardzo szybko i Jazz zabierze pasażerów już w najbliższy czwartek.
Przypomnijmy, że to pierwszy wagon z partii 45 wagonów jakie PESA produkuje dla stolicy. Na pewno nie jest jedynym wyprodukowanym dotychczas takim pojazdem. Na targach InnoTrans mogliśmy zobaczyć wagon nr 2, naszych informacji wynika, że gotowy jest także Jazz nr 3. Warszawa jest pierwszym odbiorcą tych wagonów, stąd też nie powinien dziwić fakt, że jazdy dopuszczeniowe trwają już od przełomu czerwca i lipca.
Zastosowane w Jazzach rozwiązania są wypadkową wieloletnich doświadczeń zebranych w eksploatacji pojazdów PESY pierwszej, drugiej i trzeciej generacji, a także przetargowych wymagań Tramwajów Warszawskich. Przede wszystkim wagon będzie posiadał całkowicie płaską podłogę. A to dzięki zastosowaniu bezosiowych wózków jezdnych. Wysokość podłogi od poziomu główki szyny to tylko 350 mm. To znaczne ułatwienie dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, a także starszych i matek z dziećmi. Z myślą o nich w wagonach zamontowane zostaną wysuwane platformy, przy drzwiach przy kabinach motorniczego, po obu stronach pojazdu. Wagon będzie wyposażony w 6 drzwi –4 dwupłatowe i 2 pojedyncze. Wszystkie miejsca siedzące zostaną ustawione równolegle do kierunku jazdy. Nie będzie już skośnych siedzisk, znanych ze Swingów, a jedynie fotele ustawione wzdłuż ścian wagonu. Nowy Jazz DUO zabierze na swój pokład 207 pasażerów. To o 9 osób więcej niż Swing. Na miejscach siedzących będzie podróżować 28 osób.
Tramwaje będą klimatyzowane, z informacją pasażerską, znaną ze Swingów, z ekranami LCD, na których pojawiać się mogą, oprócz trasy, inne informacje czy reklamy. Będzie też monitoring oraz urządzenia liczące pasażerów.
Wagony mają w pierwszej kolejności kursować na liniach nowobudowanych, oddawanych do eksploatacji etapami oraz modernizowanych.
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022