Jazz Duo jednak wyjechał

infotram
21.11.2014 15:34
Jak się dowiedzieliśmy tramwaj Jazz Duo wyjechał dziś po raz pierwszy na linię i wozi pasażerów. Przygotowania do tego wydarzenia trwały dość długo, ale udało się. Tramwaj można dziś spotkać na trasie linii 23. To kolejny etap odbiorów nowego wagonu. Warszawa jest pierwszym odbiorcą tramwajów 128N. Aby zakończyły się one sukcesem musi przejeździć bez awarii 5 tysięcy kilometrów, wożąc rzecz jasna pasażerów. Zastosowane w wagonach 128N rozwiązania są wypadkową wieloletnich doświadczeń zebranych w eksploatacji pojazdów PESY pierwszej, drugiej i trzeciej generacji, a także przetargowych wymagań Tramwajów Warszawskich. Przede wszystkim wagon będzie posiadał całkowicie płaską podłogę. A to dzięki zastosowaniu bezosiowych wózków jezdnych. Wysokość podłogi od poziomu główki szyny to tylko 350 mm. To znaczne ułatwienie dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, a także starszych i matek z dziećmi. Z myślą o nich w wagonach zamontowane zostaną wysuwane platformy, przy drzwiach przy kabinach motorniczego, po obu stronach pojazdu. Wagon będzie wyposażony w 6 drzwi –4 dwupłatowe i 2 pojedyncze. Wszystkie miejsca siedzące zostaną ustawione równolegle do kierunku jazdy. Nie będzie już skośnych siedzisk, znanych ze Swingów, a jedynie fotele ustawione wzdłuż ścian wagonu. Nowy Jazz DUO zabierze na swój pokład 207 pasażerów. To o 9 osób więcej niż Swing. Na miejscach siedzących będzie podróżować 28 osób. Jak wspomnieliśmy umowny początek dostaw zaplanowano na lipiec 2014 roku. Pierwsze wagony posłużą za nauki jazdy.
Tramwaje są klimatyzowane, z informacją pasażerską, znaną ze Swingów, z ekranami LCD, na których pojawiać się mogą, oprócz trasy, inne informacje czy reklamy. Będzie też monitoring oraz urządzenia liczące pasażerów.
Wagony mają w pierwszej kolejności kursować na liniach nowobudowanych, oddawanych do eksploatacji etapami oraz modernizowanych.