Jakie tramwaje dla Olsztyna? – SIWZ
Jakie tramwaje chcekupić Olsztyn? Zaglądamy do SIWZ.
I tak. Przedmiotem zamówienia jest dostawa 24 sztuk pociągówtramwajowych, niskopodłogowych, dwukierunkowych w ramach następujących zadań:
1) Dostawa 2 sztuk pociągów tramwajowych w ramach Projektupn. „Rozwój transportu zbiorowego w Olsztynie – łańcuchyekomobilności” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu RozwojuRegionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 – 2020 (POPW) Oś Priorytetowa II Nowoczesna Infrastruktura Transportowa Działanie 2.1Zrównoważony transport miejski,
2) Dostawa 6 sztuk pociągów tramwajowych w ramach projektupn. „Rozwój transportu zbiorowego w Olsztynie – trakcja szynowa”współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramachProgramu Operacyjnego Polska Wschodnia2014 – 2020 (PO PW), oś priorytetowa II Nowoczesna Infrastruktura TransportowaDziałanie 2.1 Zrównoważony transport miejski,
3) Dostawa 4 sztuk pociągów tramwajowych w ramach projektupn. „Rozwój łańcuchów ekomobilności poprzez rozbudowę infrastruktury roweroweji zakup taboru” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu RozwojuRegionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego WojewództwaWarmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 działanie 4.4, poddziałanie 4.4.1ekomobilny MOF Olsztyna (ZIT Olsztyna),
4) Dostawa 12 sztuk pociągów tramwajowych w ramach prawaopcji w zależności od uzyskanego dofinansowania.
Przedmiotem zamówienia podstawowego jest wyprodukowanie orazobjęcie serwisem gwarancyjnym fabrycznie nowych 12 sztuk tramwajów,niskopodłogowych, wieloczłonowych z napędami silnikami prądu przemiennego wrazz przeprowadzeniem szkoleń pracowników.
W ramach prawa opcji przewidziane jest wyprodukowanie, kolejnych12 sztuk tramwajów, niskopodłogowych, wieloczłonowych z napędami silnikamiprądu przemiennego.
Terminy wykonania
Zamawiający wyznaczył wymagany termin wykonania zamówienia wnastępujący sposób:
1) dla zamówienia podstawowego:
a) 2 sztuki – 18 m-cy od daty zawarcia umowy,
b) 2 sztuki – 19 m-cy od daty zawarcia umowy,
c) 2 sztuki – 20 m-cy od daty zawarcia umowy,
d) 2 sztuki – 21 m-cy od daty zawarcia umowy,
e) 2 sztuki – 22 m-cy od daty zawarcia umowy,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
f) 2 sztuki – 23 m-ce od daty zawarcia umowy.
2) dla zamówienia w ramach opcji:
a) zamawiający może złożyć oświadczenie(a) o skorzystaniu zprawa opcji w terminie do dnia 31 grudnia 2021 roku,
b) termin dostawy każdego tramwaju, dla którego Zamawiającyzłożył oświadczenie o skorzystaniu z prawa opcji wynosi 12 miesięcy, licząc oddaty doręczenia tego oświadczenia Wykonawcy,
c) dostawa pierwszego tramwaju w ramach prawa opcji nie możenastąpić wcześniej, niż dostawa tramwajów objętych zamówieniem podstawowym.
Jakie tramwaje chce Olsztyn?
Tramwaj musi być niskopodłogowy (posiadać niską i płaskąpodłogę), jednoprzestrzenny, dwukierunkowy, napędzany silnikami prąduprzemiennego ze sterowaniem elektronicznym oraz wyposażony w urządzeniaklimatyzacyjne dla części pasażerskiej i dla kabiny motorniczego. Żywotnośćwagonów to minimum 25 lat. Tramwaj musi być tak zbudowany, aby jego maksymalne niezbędnezapotrzebowanie w zakresie skrajni zapewniało we wszystkich przypadkachbezpieczne wymijanie innych tramwajów oraz bezpieczny przejazd i otwieraniedrzwi przy budowlach, w tym przy platformach przystankowych o wysokości do 240mm oraz przy przystanku zintegrowanym z autobusowym do 180 mm licząc od poziomugłówki szyny. Musi mieć całkowitą pojemność wagonu nie mniejszą niż 201 osób(łącznie z motorniczym), przy normatywnym napełnieniu 5 osób/m2 powierzchni,przy czym ilość miejsc siedzących – pełnowymiarowych, stacjonarnych – musistanowić min. 15% wszystkich miejsc.
Długość tramwaju (bez sprzęgów) musi zawierać się wprzedziale: 28 000 mm do 32 500 mm, a szerokość musi wynosić min. 2 400 mm, max2 500 mm. Mamy tu zatem zmianę, zapowiadaną już wcześniej. Tramwaje mogą byćwęższe niż przy poprzednim podejściu. Liczba członów zależnie od przyjętegorozwiązania wykonawcy. I uwaga. Dla tramwaju o szerokości zewnętrznej mniejszejniż 2500 mm wymaga się zastosowania konstrukcyjnego, stałego poszerzeniapodłogi w obrębie wejścia do tramwaju do 2500 mm.
Wskaźnik gotowości technicznej określono na poziomie min.93% (liczonym dla wszystkich pojazdów dostarczonych w ramach zamówienia).
Z ciekawszych informacji warto wspomnieć, że tramwaje musząbyć przygotowane do przejazdu po torowisku zalanym wodą: do wysokości 25 mm nadpoziom główki szyny na odcinku do 100 metrów z prędkością 40 km/h oraz dowysokości 70 mm nad poziom główki szyny na odcinku do 50 metrów z prędkością 5km/h. Rzecz jasna muszą zostać przystosowane do kursowania w lokalnychwarunkach klimatycznych, a także naprzemiennego garażowania w hali i „podchmurką”.
Zamawiający chce dokonywać odbiorów częściowych wagonów.Będą one obejmować: pudło nadwozia przed lakierowaniem, pudło nadwoziapolakierowane, ramy wózków, osie zestawów kołowych, gotowe zestawy kołowe oraz wózkikompletne. Odbiór końcowy pierwszego , ale także każdego kolejnego tramwaju, nastąpipo przeprowadzonych z wynikiem pozytywnym próbach stacjonarnych i ruchowych.
Malatura nowych tramwajów ma być podobna do aktualniekursujących po Olsztynie Tramio, czyli tzw. limonkowa.
„