Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jakie tramwaje chce MPK Wrocław?

infotram
19.05.2017 06:52

Jak jużinformowaliśmy na łamach InfoTram.pl MPK Wrocław ogłosiło przetarg na zakup 40tramwajów. Jakich? Poniżej prezentujemy wybrane parametry techniczne tramwajów:

Długość ze zderzakami od 26,5 m do 32 m;

Długość pomiędzy przednią krawędzią pierwszych drzwi a tylnąkrawędzią ostatnich drzwi – max 30 m;

Szerokość tramwaju od 2,35 m do 2,4 m;

Liczba miejsc – max 175 (0,20 m2 na jedno miejsce);

Liczba miejsc siedzących – co najmniej 30;

Liczba miejsc stojących – co najmniej 125;

Wysokość niskiej podłogi dla strefy drzwiowej – max 350 mmod pgs, zaś dla pozostałych stref – max 380 mm, dla stref między wózkami – max 520mm od pgs.

Tramwaje mają być trzyczłonowe, wyposażone w klimatyzację, systemymonitoringu i informacji pasażerskiej, system zliczania pasażerów. Udziałniskiej podłogi to co najmniej 20%.

Termin wykonania zamówienia został określony na dzień 30listopada 2019 roku. Pierwsza dostawa, nie mniej niż 3 tramwajów, ma zostaćzrealizowana do 15 grudnia 2018 roku.

Kryteria wyboru to:

Cena – 80%,

Udział niskiej podłogi – 15%,

Termin dostawy pierwszych trzech sztuk – 3% oraz

Wyposażenie tramwajów w urządzenia hydrauliczno-pneumatyczne,niewymagające zastosowania badań UNDT lub Transportowego dozoru technicznego –2%.

Wygląda zatem na to, że MPK idzie w kierunku tramwajów, którejuż eksploatuje, a więc Moderusów Beta, czy zakupionych wcześniej Protramów205WrAs. Jak wiadomo z dwójki wskazanych producentów tylko ten pierwszy możezaoferować Wrocławowi swoje produkty. Cena, stanowiąca aż 80% kryteriówprzetargowych, teoretycznie skutecznie uniemożliwia wygraną producentowi, którychciałby zaproponować wagon ze znacznie większym, niż wymagane minimum, udziałemniskiej podłogi. Czy chociażby PESA powalczy o to zamówienie? Warunkiprzetargowe nie są zachęcające. Tym bardziej już na wstępie nie należyspodziewać się ofert żadnego z poważnych europejskich graczy.

Wbrew pozorom może to być doskonała szansa dla Newagu,który, chcąc zdobyć doświadczenie na rynku tramwajów i znajdując odpowiedniegopartnera, zapewniającego doświadczenie w konsorcjum, może pokusić się o ciekawąofertę.

Nie należy zapominać też o Fabryce Pojazdów Szynowych.Gdzie, jeśli nie w takim przetargu próbować szczęścia? Podobnie jak w przypadkufirmy z Nowego Sącza trzeba tylko znaleźć doświadczonego partnera.

Przypomnijmy, że oferty można składać do 3 lipca. Wymaganiado doświadczenia to dostawy co najmniej 20 fabrycznie nowych, całkowicie lubczęściowo niskopodłogowych tramwajów, wyposażonych w podzespoły napędu(falowniki, silniki, przetwornice) oraz układ klimatyzacji już produkowane ieksploatowane w okresie nie krótszym niż 2 lata.