Jakie Tramino dla Olsztyna? Znamy więcej szczegółów
infotram
21.09.2012 21:07
Jakie Tramino dla Olsztyna? Znamy więcej szczegółów
Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram 21 września Gmina Olsztyn podpisała z firmą Solaris kontrakt na dostawę piętnastu tramwajów Tramino. Umowa o łącznej wartości 120,5 miliona złotych zostanie sfinalizowana w 2014 roku. To czwarty kontrakt tramwajowy Solarisa. Zakończona została już dostawa 45 wagonów dla Poznania, teraz przed firmą stoi zadanie dostarczenia wagonów do Jeny, Brunszwiku i właśnie Olsztyna. Solaris zadecydował, że każda partia wagonów będzie nosić osobną nazwę, zawierającą miasto, do którego mają trafić wagony. I tak Olsztyn otrzyma Solarisy Tramino Olsztyn, wcześniej powstaną Solarisy Tramino Jena i Solarisy Tramino Brunszwik. Wszystkie będą nosić nowe logo producenta, które zostało pokazane na InnoTrans. Ostatnio Tramino można było zobaczyć na targach InnoTrans w Berlinie. Produkty polskiej firmy oglądał m.in. niemiecki minister transportu Peter Ramsauer. – Wizyta pana Ministra jest dla nas szczególnym wyróżnieniem. Cieszy nas fakt, że pomimo niezwykle napiętego planu znalazł czas, aby odwiedzić nasze stoisko, przyjrzeć się z bliska prezentowanemu na nim autobusowi elektrycznemu, a także podzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat przyszłości rozwoju mobilności elektrycznej – mówi Solange Olszewska, Prezes Zarządu firmy Solaris Bus &Coach. Tramino dla Olsztyna to nie tylko technicznie zaawansowany tramwaj na światowym poziomie, ale również pojazd o atrakcyjnym designie. Bardzo wierzę w to, że pasażerowie w stolicy Warmii i Mazur szybko pokochają tramwaje marki Solaris – dodaje Solange Olszewska.
Solarisy Tramino dla Olsztyna będą pojazdami dwukierunkowymi o długości 29,3 metra. Wyposażone zostaną w 6 par podwójnych drzwi po każdej ze stron i zabiorą na pokład ponad 230 pasażerów. Co niezwykle istotne dla osób korzystających z komunikacji miejskiej w Olsztynie, Tramino będą niskopodłogowe na całej swojej długości. Wydajna klimatyzacja zapewni odpowiedni komfort podróżowania nawet w najgorętsze dni, a system monitoringu znacznie podniesie poziom bezpieczeństwa. Tramino dla Olsztyna będą trzyczłonowe. Każda z sekcji osadzona zostanie na wózku. Dwa skrajne będą wózkami napędowymi, a środkowy to wózek toczny. Układ napędowy będą stanowić łącznie 4 silniki trakcyjne. Przy budowie olsztyńskich Tramino producent chce wykorzystać doswiadczenie zdobyte przy konstruowaniu wagonów dla Poznania i Jeny. Zgodnie z umową piętnaście Solarisów Tramino zostanie dostarczonych do Olsztyna w 2014 roku, a termin dostawy skorelowano z oddaniem do użytkowania linii tramwajowej.
W Olsztynie właśnie rozpoczęły się prace przy budowie infrastruktury tramwajowej. Ten środek transportu zniknął z olsztyńskich ulic w połowie lat 60-tych. Teraz miasto w ramach programu rozwoju komunikacji publicznej ponownie stawia na pojazdy szynowe. Projekt będzie dofinansowany z funduszy Unii Europejskiej.
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022