Inspiro prawie warszawskie
infotram
11.07.2012 10:57
Inspiro prawie warszawskie
Wagon metra Inspiro dla Warszawy będzie jednym z pojazdów, które Siemens chce pokazać na wrześniowych targach InnoTrans w Berlinie. Właśnie w niemieckiej stolicy zobaczymy po raz pierwszy pojazd w kompletnych, warszawskich barwach. Obecnie w wiedeńskiej fabryce trwają prace nad budową pierwszych wagonów, których malatura jest już prawie kompletna. Prawie, bo brakuje jeszcze żółtego pasa. Malowanie pociągów Inspiro zostało uzgodnione ze stołecznym Zarządem Tranportu Miejskiego. Przypomnijmy, że po raz pierwszy zostało pokazane, na modelu, na majowym spotkaniu UITP w Warszawie.
Obecnie w Wiedniu trwa wyposażanie siedmiu wagonów, które do tej pory powstały w austriackiej stolicy. Kiedy pod koniec czerwca nasza Redakcja, na zaproszenie Siemensa, oglądała wagony Inspiro nie przypominały one jeszcze kompletnych pojazdów, które mogą wyjechać na linie. Brakowało nie tylko żółtego pasa, który nota bebe zostanie naklejony, nie namalowany, ale także całego wyposażenia wnętrza i drzwi. Mimo to, jak zapewnił nas Maciej Tomaszewski z Siemens Polska, jeszcze w tym roku pierwsze wagony przybędą na testy do Warszawy. Nastąpi to prawdopodobnie w grudniu. Poprzedzą je jazdy testowe w niemieckim centrum testowym Siemensa. Przypomnijmy, że Inspiro mają kursować nie tylko na budowanej obecnie drugiej linii stołecznego metra, ale również na linii nr 1. To właśnie tu pojawią się w pierwszej kolejności. Łącznie Warszawa ma dostać 35 składów, czyli 210 wagonów Inspiro. Co najmniej 10 z nich trafi na pierwszą linię. Umowa zawarta między stronami przewiduje możliwość zwiększenia zamówienia o 50%. Jej wartość to 1 mld 69 mln zł. Siemens w bitwie o Warszawę pokonał konsorcjum Wagonmasz-Skoda i CAF. Prawdopodobnie w wiedeńskiej fabryce powstanie tylko 10 wagonów dla Warszawy. Pozostałe mają być niestety budowane w Nowym Sączu, co znacznie utrudni śledzenie postępów przy ich budowie. Partner Siemensa –firma Newag –nie udziela portalowi InfoRail żadnych informacji na temat swojej działalności. Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie w Nowym Sączu podobno powstaje już hala, w której budowane będą wagony Inspiro. Oby nie skończyło się tak ostatnio z pociągami dla województwa zachodniopomorskiego….
Przypomnijmy, że Warszawa będzie pierwszym nabywcą wagonów Inspiro. Pociągi mają być przystosowane do poruszania się z prędkością 90 km/h, przy zasilaniu z tzw. trzeciej szyny, o napięciu 750V. Mają mieć 117,8 m długości, 2,74 m długości oraz 3,65 m wysokości. Wysokość podłogi nad poziomem szyny wynosi natomiast 1,13 m. Jednorazowo może nimi podróżować 1436 osób, z czego 256 na miejscach siedzących. 24 siedzenia są składane. Masa własna pociągu wynosi 165 ton, zaś maksymalna masa z pasażerami to 267 ton.
Dołącz do nas na Facebooku.
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022