Inspiro dla Warszawy już powstają. Jesienią testy
infotram
27.02.2012 20:33
Inspiro dla Warszawy już powstają. Jesienią testy
Wiedeńska fabryka Siemensa produkuje pierwsze moduły pociągów Inspiro dla warszawskiego metra. Gotowe są surowe elementy konstrukcji wagonów. Przypomnijmy, że Metro Warszawskie Sp. z o.o., zamówiło 35 sześciowagonowych składów, które dostarczy konsorcjum składające się z firm globalnego koncernu Siemens oraz polskiego producenta pojazdów szynowych –firmy Newag. Pociągi Inspiro będą przewozić pasażerów zarówno pierwszej, jak i nowo budowanej drugiej linii warszawskiego metra. Główne zalety wybranej w przetargu konstrukcji to niskie zużycie energii oraz znaczące ułatwienia w zakresie obsługi i konserwacji pojazdów.
Inspiro dla Warszawy –testy już jesienią
W dniu 24 lutego 2012 roku w wiedeńskiej fabryce Siemensa w obecności przedstawicieli Warszawskiego Metra Sp. z o.o., Zarządu Transportu Miejskiego, Siemensa i Newagu odbyła się uroczysta prezentacja pierwszego modułu pociągu Inspiro. Warszawa będzie pierwszym miastem na świecie, wykorzystującym te nowoczesne pociągi. Dostawa pierwszego składu do Centrum Testowego Siemensa w Wildenrath Wegberg w Niemczech planowana jest na jesień 2012 roku, tak, aby przygotować go do przeprowadzenia procesu homologacji i testów w Polsce.
Jak informuje producent platforma Inspiro bazuje na integracji lekkich materiałów, z których produkowane są wagony, z nowoczesną technologią napędową. Pozwala to znacząco ograniczyć zużycie energii. Materiały wykorzystywane w produkcji wagonów podlegają recyklingowi w ponad 95%, co czyni składy jednymi z najbardziej ekologicznych rozwiązań na świecie. Nowa generacja wagonów metra jest ważną częścią zielonego portfolio Siemensa.
Bardzo ważną cechą wagonów Inspiro są także niskie koszty eksploatacji. Znacznie wydłużony został okres między okresowymi przeglądami. W związku z tym operator metra jest w stanie osiągnąć wyższą wydajność przewozu pasażerów przy niższych kosztach utrzymania pociągów. W rezultacie rośnie efektywność całego systemu funkcjonowania kolei podziemnej przy tej samej liczbie składów. Pociągi są przystosowane do jazdy z prędkością maksymalną 90 km/h.
Rozwiązanie przygotowane dla warszawskiego metra opiera się na sześciomodułowym, jednoprzestrzennym składzie. W każdym z wagonów zastosowano cztery pary drzwi o szerokości 1400 mm umieszczone po obu stronach. Dzięki temu pasażerowie mogą sprawniej i wygodniej wysiąść lub wsiąść na stacjach. Także wiele innych elementów zaplanowanych jest z myślą o komforcie podróży. Pociągi wyposażone będą w fotele, rozmieszczone wygodnie po obu stronach wagonu, co znacznie poprawi wykorzystanie przestrzeni wnętrza. Dodatkowo wszelkie urządzenia techniczne zostały przeniesione na zewnątrz pociągu, tak by maksymalnie zwiększyć powierzchnię dostępną dla pasażerów. Warszawskie pociągi Inspiro będą łączyć nowoczesną stylistykę i wysoki poziom technologiczny z tradycyjną kolorystyką i wystrojem charakterystycznym dla stołecznych środków komunikacji miejskiej. Wnętrza pojazdów będą odpowiadać wymogom i wytycznym stołecznego Zarządu Transportu Miejskiego.
Przypomnijmy, że umowę na dostawę Inspiro podpisano 2 lutego 2011 roku. Pierwsze nowe składy dojadą do stolicy w IV kwartale 2012 r., ostatnie w IV kwartale następnego roku.
Fabryka Siemensa w Wiedniu –światowe centrum produkcji pojazdów metra, pociągów i wagonów
Zakłady Siemensa w wiedeńskiej dzielnicy Simmering są światowym potentatem w produkcji wagonów, pociągów i pojazdów szynowych. To również ważny ośrodek konstrukcyjny inżynierii kolejowej Siemensa. Tu powstają najnowocześniejsze pojazdy przeznaczone m.in. dla komunikacji miejskiej. Tu jest też realizowany cały nadzór nad procesami, które obejmują całość produkcji, poczynając od procesów badawczo-rozwojowych, projektowych, poprzez prace inżynierskie, konstrukcję i montaż, aż po testy odbiorowe i logistykę. Pojazdy szynowe produkowane są ze stali nierdzewnej oraz dużych profili aluminiowych z zastosowaniem najnowocześniejszych technologii. Do spawania profili wagonów wykorzystywane są specjalne roboty o wysokiej wydajności.
Ostateczny montaż odbywa się w hali o powierzchni niemal 14000 m², wyposażonej w siedem linii montażowych, na których w jednym czasie mogą powstawać różne pojazdy. W ciągu roku mury zakładów opuszcza około 500 pojazdów. Wiedeńska fabryka Siemensa posiada bogatą, ponad 180-letnią historię i doświadczenie w projektowaniu i produkcji pojazdów szynowych. Początki jej istnienia sięgają czasów cesarskich, kiedy to pociągi wytwarzane były w ówczesnej 'K &K-Waggonfabrik’.
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022