„Hipolity” nareszcie w Warszawie!
infotram
21.01.2007 19:58
„Hipolity” nareszcie w Warszawie!
W ubiegłą sobotę –7 stycznia b.r. dotarły do Warszawy dwa wagony 123N. Pojawiły się one w stolicy z pięciomiesięcznym opóźnieniem. Wkrótce należy się spodziewać dostaw kolejnych pojazdów wyprodukowanych przez poznańską FPS. Mimo, iż na łamach portalu InfoBus tramwaj 123N został już szerzej zaprezentowany (www.infobus.pl/text.php?id=8901) , warto raz jeszcze przyjrzeć się jego parametrom technicznym i przedstawić pierwsze chwile w stolicy.
Jak wspomnieliśmy wyżej dwa wagony 123N dotarły do Warszawy wczesnym rankiem w sobotę –7 stycznia 2007 roku. Lawety, na których pojazdy przebyły drogę z Poznania do Warszawy, zakończyły swą podróż w zajezdni R-1 Wola. Tu wagony po raz pierwszy znalazły się na stołecznych torach. Chwilę później Tramwaje Warszawskie zaprezentowały swój nowy nabytek dziennikarzom.
Przez kilka następnych dni Hipolity, bo tak pieszczotliwie określa się 123N, które oznaczono numerami 2136 i 2137 przygotowywano do pierwszej, testowej jazdy. Odbyła się ona 18 stycznia b.r. Zajezdnię tramwaje opuściły jako dwie solówki. W skład zamieniły się na Pl. Narutowicza. Jazdy w trakcji pojedynczej i ukrotnionej wypadły pomyślnie, dlatego też należy spodziewać się, iż w najbliższym tygodniu wagony pojawią się w ruchu liniowym. Poniżej prezentujemy szczegółowe dane techniczne tramwaju 123N.
Dane techniczne tramwaju 123N
Lp.
|
Charakterystyka
|
Parametry
|
1
|
Całkowita długość wagonu (włącznie ze zderzakami)
|
14 300 mm
|
2
|
Całkowita szerokość wagonu
|
2 354 mm
|
3
|
Szerokość wnętrza
|
2 224 mm
|
4
|
Wysokość całkowita (ze złożonym pantografem)
|
3 680 mm
|
5
|
Wysokość bez pantografu
|
3 305 mm
|
6
|
Szerokość toru
|
1 435 mm
|
7
|
Rozstaw osi wózków
|
1 900 mm
|
8
|
Średnica koła (nowego/zużytego)
|
654/605 mm
|
9
|
Ciężar całkowity pojazdu bez pasażerów
|
18,20 t.
|
10
|
Masa całkowita dopuszczalna pojazdu (przy 0,1 m2/os.)
|
29,62 t.
|
11
|
Naciski osi na tor przy pełnym obciążeniu nie przekraczają
|
8,00 t.
|
12
|
Liczba silników trakcyjnych
|
4 sz.
|
13
|
Prędkość maksymalna
|
70 km/h
|
14
|
Liczba miejsc do siedzenia
|
20
|
15
|
Liczba miejsc do stania (0,2 m2/os.)
|
77
|
16
|
Całkowita ilość miejsc
|
97
|
17
|
Liczba hamulców szynowych
|
4 szt.
|
18
|
Liczba drzwi
|
3 szt.
|
19
|
Maksymalne przyspieszenie dla wagonu nieobciążonego dla prędkości 0:30 km/h
|
1,2 m/s2
|
20
|
Maksymalne opóźnienie hamowania roboczego (zwykłego) bez obciążenia z prędkości 30 km/h
|
1,4 m/s2
|
21
|
Opóźnienie przy hamowaniu awaryjnym (nagłym)
|
3,0 m/s2
|
22
|
Opóźnienie przy hamowaniu hamulcem bezpieczeństwa
|
18 m/s2
|
23
|
Przewidywany okres eksploatacji wagonu
|
30 lat
|
Dane techniczne i zdjęcia udostępnione zostały przez Tramwaje Warszawskie sp. z o.o.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Więcej z Działu Kontrakty
Gdański tramwaj wodny już pływa!
19.06.2006
Gdański Projekt Komunikacyjny
02.06.2006
Łódź: Wymieniają słupy i trakcję
02.06.2006
Wrocław: Alstom inwestuje we Wrocławiu
26.05.2006
Łódź: Nowe tablice w tramwajach
26.05.2006
Gdyński tramwaj wodny
21.05.2006
Zgierz: O Kuraku zapomniano
21.05.2006
Poznań: Będą wymieniać tory
21.05.2006
Łódź: Awaria za awarią
21.05.2006
Łódź: Starych tramwajów czar
21.05.2006
Katowice: Tramwajowe stłuczki
21.05.2006
Powrót tramwaju do Olsztyna
14.05.2006
Warszawa: Metro drąży na Bielany
12.05.2006
Warszawa: Tramwajowy korek
12.05.2006
Poznań: Tramwaje wracają na Winogrady
12.05.2006
Łódź: Miasto w korku
12.05.2006
Łódź: Przejażdżka zabytkiem
12.05.2006
Kraków: Wysepka tramwajowej niezgody
12.05.2006
Więcej z Działu Przewoźnicy
Wrocław: MPK sprzedaje wagony 102Na
14.09.2010
Nowe składy metra z Metrowagonmasz
14.09.2010
Słupskie tramwaje 1910 – 1959
07.09.2010
Londyn: Rozpoczął się strajk w metrze
07.09.2010
Tramwaje w Gold Coast
30.08.2010
Londyn: Od 6 września strajk w metrze
26.08.2010
Metro w Kairze
22.08.2010
Metro – nie ma innej alternatywy
17.08.2010
Miesiąc do InnoTrans
16.08.2010
Lyon: Tramwajem na lotnisko
13.08.2010
Powrót tramwajów na ulice Sztokholmu
10.08.2010
Gdańsk: Tramwaj z muralami
09.08.2010
Więcej z Działu Producenci
Bydgoszcz: Będą nowe tramwaje
27.07.2010
Wybraliście Swinga
15.06.2010
Tramino dopuszczony do ruchu ulicznego
18.05.2010
Pierwsza PESA Swing zaprezentowana
15.05.2010
Poznań: Tramino znowu na testach
21.04.2010
Nowe tramwaje z Białorusi
06.04.2010
Tramino wyjeżdża na miasto
24.02.2010
Bolechowo: Solaris zatrudnia
02.02.2010
Bydgoszcz: PESA buduje nową halę
07.01.2010
Solaris wygrywa bój o Poznań
23.12.2009
Poznań: Pesa nie odpuszcza
14.12.2009
Miejski tabor szynowy Hyundai Rotem
17.11.2009
Wagony metra chińskiej produkcji CSR
10.11.2009
Echa Trako 2009: Co z tym Cegielskim?
09.11.2009
Więcej z Działu Infrastruktura
Warszawa: Ewakuacja w metrze
07.09.2010
Kraków planuje budowę metra
06.09.2010
Warszawa: Dokąd pojedzie metro?
30.08.2010
Do Olsztyna mają powrócić tramwaje
26.08.2010
Rusza budowa II linii metra
13.08.2010
Ruszył tramwaj do Nowohuckiej
04.08.2010