„Hipolity” nareszcie w Warszawie!
infotram
21.01.2007 19:58
„Hipolity” nareszcie w Warszawie!
W ubiegłą sobotę –7 stycznia b.r. dotarły do Warszawy dwa wagony 123N. Pojawiły się one w stolicy z pięciomiesięcznym opóźnieniem. Wkrótce należy się spodziewać dostaw kolejnych pojazdów wyprodukowanych przez poznańską FPS. Mimo, iż na łamach portalu InfoBus tramwaj 123N został już szerzej zaprezentowany (www.infobus.pl/text.php?id=8901) , warto raz jeszcze przyjrzeć się jego parametrom technicznym i przedstawić pierwsze chwile w stolicy.
Jak wspomnieliśmy wyżej dwa wagony 123N dotarły do Warszawy wczesnym rankiem w sobotę –7 stycznia 2007 roku. Lawety, na których pojazdy przebyły drogę z Poznania do Warszawy, zakończyły swą podróż w zajezdni R-1 Wola. Tu wagony po raz pierwszy znalazły się na stołecznych torach. Chwilę później Tramwaje Warszawskie zaprezentowały swój nowy nabytek dziennikarzom.
Przez kilka następnych dni Hipolity, bo tak pieszczotliwie określa się 123N, które oznaczono numerami 2136 i 2137 przygotowywano do pierwszej, testowej jazdy. Odbyła się ona 18 stycznia b.r. Zajezdnię tramwaje opuściły jako dwie solówki. W skład zamieniły się na Pl. Narutowicza. Jazdy w trakcji pojedynczej i ukrotnionej wypadły pomyślnie, dlatego też należy spodziewać się, iż w najbliższym tygodniu wagony pojawią się w ruchu liniowym. Poniżej prezentujemy szczegółowe dane techniczne tramwaju 123N.
Dane techniczne tramwaju 123N
Lp.
|
Charakterystyka
|
Parametry
|
1
|
Całkowita długość wagonu (włącznie ze zderzakami)
|
14 300 mm
|
2
|
Całkowita szerokość wagonu
|
2 354 mm
|
3
|
Szerokość wnętrza
|
2 224 mm
|
4
|
Wysokość całkowita (ze złożonym pantografem)
|
3 680 mm
|
5
|
Wysokość bez pantografu
|
3 305 mm
|
6
|
Szerokość toru
|
1 435 mm
|
7
|
Rozstaw osi wózków
|
1 900 mm
|
8
|
Średnica koła (nowego/zużytego)
|
654/605 mm
|
9
|
Ciężar całkowity pojazdu bez pasażerów
|
18,20 t.
|
10
|
Masa całkowita dopuszczalna pojazdu (przy 0,1 m2/os.)
|
29,62 t.
|
11
|
Naciski osi na tor przy pełnym obciążeniu nie przekraczają
|
8,00 t.
|
12
|
Liczba silników trakcyjnych
|
4 sz.
|
13
|
Prędkość maksymalna
|
70 km/h
|
14
|
Liczba miejsc do siedzenia
|
20
|
15
|
Liczba miejsc do stania (0,2 m2/os.)
|
77
|
16
|
Całkowita ilość miejsc
|
97
|
17
|
Liczba hamulców szynowych
|
4 szt.
|
18
|
Liczba drzwi
|
3 szt.
|
19
|
Maksymalne przyspieszenie dla wagonu nieobciążonego dla prędkości 0:30 km/h
|
1,2 m/s2
|
20
|
Maksymalne opóźnienie hamowania roboczego (zwykłego) bez obciążenia z prędkości 30 km/h
|
1,4 m/s2
|
21
|
Opóźnienie przy hamowaniu awaryjnym (nagłym)
|
3,0 m/s2
|
22
|
Opóźnienie przy hamowaniu hamulcem bezpieczeństwa
|
18 m/s2
|
23
|
Przewidywany okres eksploatacji wagonu
|
30 lat
|
Dane techniczne i zdjęcia udostępnione zostały przez Tramwaje Warszawskie sp. z o.o.
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022